Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

پرنده گلاریول بال سرخ در چهارمحال و بختیاری دیده شد

تالاب گندمان جزء ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری ایران است

ایانا-علم و محیط زیست: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری از مشاهده 35 جفت پرنده گلاریول بال سرخ برای اولین ‌بار در تالاب گندمان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش ایانا شهرام احمدی  می‌گوید: امسال بیش از سال‌های گذشته شاهد حضور پرندگانی مانند حواصیل ارغوانی، کشیم‌ها، پرستوی دریایی و کاکایی در تالاب گندمان و چغاخور هستیم و گلاریول بال سرخ با نام علمی Gloreola pratincole  نیز در گندمان دیده‌شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری عنوان می‌کند: این پرندگان در مسیر برگشت از سواحل خلیج‌فارس به سمت سیبری، تالاب‌های استان را برای تابستان‌گذرانی انتخاب کردند.

 احمدی با اشاره به اینکه گلاریول بال سرخ پرنده‌ای است از خانواده گلاریول که به جهت داشتن پوشپرهای سرخ بلوطی‌رنگ زیر بغل، بال سرخ نامیده می‌شود، می‌افزاید: این پرندگان به صورت گله‌های بزرگ و پر سروصدا هستند و در حال پرواز حشرات را شکار می‌کنند.

تالاب گندمان با حدود 1070 هکتار وسعت در فاصله 60 کیلومتری شهرکرد در شهرستان بروجن قرار دارد. این تالاب جزء 10 تالاب برتر پرنده‌نگری ایران و مهم‌ترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم‌گذاری پرندگان مهاجر به شمار می‌رود که در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی(لندن-1352) به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید