Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد:

بزرگ‌ترین تخلف زیست‌محیطی در جاجرود

اولین قربانی خشک‌سالی‌ها محیط‌زیست است

ایانا-علم و محیط زیست: در سال گذشته از متخلفین یک پرونده حدود ۷۹ رأس قوچ، میش و آهو کشف و ضبط شد.

 بزرگ‌ترین تخلف زیست‌محیطی در جاجرود

به گزارش ایانا رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بزرگ‌ترین پرونده‌ای که در سال گذشته در زمینه تخلفات زیست‌محیطی و شکار ژانویه وجود داشته مربوط به تخلفات شکار صید در منطقه خجیر واقع در محدوده حفاظتی جاجرود بوده است که از متخلفین این پرونده حدود ۷۹ رأس قوچ، میش و آهو کشف و ضبط شد و پرونده این افراد در یکی از مراکز قضایی در حال پیگیری است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص تخلفات زیست‌محیطی و کشتار جانوران در سال گذشته گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست با هر گونه تخلف و شکار و صید غیرقانونی برخورد می‌کند و در همین راستا در سال گذشته نیز بدون اغماض با متخلفان این حوزه برخورد جدی داشته است.

عیسی کلانتری افزود: بزرگ‌ترین پرونده‌ای که در سال گذشته در زمینه تخلفات زیست‌محیطی و شکار ژانویه وجود داشته مربوط به تخلفات شکار صید در منطقه خجیر واقع در محدوده حفاظتی جاجرود بوده است که از متخلفین این پرونده حدود ۷۹ رأس قوچ، میش و آهو کشف و ضبط شد و این افراد تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند و در حال حاضر پرونده آن‌ها در یکی از مراکز قضایی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در همین راستا با سایر متخلفانی که در سال گذشته اقدام به شکار صید کرده‌اند نیز برخورد شده و برای سال جاری تدابیری اندیشیده شده که با توجه به کاهش بارندگی‌ها به‌طور جدی‌تری با تخلفات زیست‌محیطی برخورد شود. قطعاً سازمان حفاظت محیط‌زیست با متخلفانی که اقدام به شکار صید می‌کنند به‌طور جدی برخورد خواهد داشت و بدون هیچ‌گونه گذشتی این افراد را تحت پیگرد قضایی قرار می‌دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران با اشاره به اثرات خشک‌سالی بر زیست‌بوم استان‌ها خاطرنشان کرد: اولین قربانی خشک‌سالی‌ها همواره محیط‌زیست بوده و وقتی پدیده خشک‌سالی رخ می‌دهد اولویت مصرف آب به بخش‌های دیگر تغییر می‌یابد و تنها بخشی که در این میان مورد بی‌لطفی قرار می‌گیرد بخش محیط‌زیست است.

وی با تأکید بر این مطلب که در زمان خشک‌سالی نباید به گونه‌ای برخورد شود که حق آبه محیط‌زیست مورد بی‌لطفی قرار گیرد و توصیه می‌شود عواقب کاهش نزولات آسمانی فقط برای این بخش در نظر گرفته نشود، گفت: در بخش‌های دیگری همچون کشاورزی، صنعت و شرب نیز باید صرفه‌جویی‌هایی در مصرف آب صورت گیرد و بخش محیط‌زیست به تنهایی بارخشکسالی را به دوش نکشد.

به گزارش میزان کلانتری با اشاره به اینکه در زمان خشک‌سالی تمام فشار‌ها برای مصرف آب به بخش محیط‌زیست وارد می‌شود، بیان داشت: خشک شدن طبیعت، چشمه‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌ها همه به خاطر کمبود بارش‌ها است و امیدواریم در زمان کاهش بارندگی،   کاهش حق آبه نیز به نسبت باشد و حق محیط‌زیست محفوظ بماند؛ چرا که محیط‌زیست حق این نسل و نسل‌های آینده است و بدون محیط‌زیست بخش‌های صنعت، کشاورزی و شهری بی‌معنی هستند، چرا که همه این‌ها در یک محیط‌زیست سالم می‌توانند توسعه‌ای همه‌جانبه را تجربه کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید