Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین:

عملیات مبارزه با ملخ‌های کوهان‌دار در تاغ زارهای ورامین

اراضی بیابانی شهرستان ورامین ۳۳هزار هکتار وسعت دارد

ایانا-تهران : کمبود اعتبارات و عدم امکانات و تجهیزات کافی از مشکلات پیش رو برای مبارزه با ملخ‌های کوهان‌دار در ورامین است.

عملیات مبارزه با ملخ‌های کوهان‌دار در تاغ زارهای ورامین

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی استان تهران، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین گفت: به‌منظور مبارزه با ملخ‌های کوهان‌دار تاغ، عملیات سم‌پاشی در سطح 3هزار هکتار از کانون‌های بحرانی تاغ زارهای ورامین به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران احمد فدائی با اعلام این خبر افزود: ایجاد جنگل‌های دست کاشت تاغ در مناطق ابردژ و آبشور شهرستان ورامین حاصل اقدامات بیابان‌زدائی از سوی این اداره کل طی چند دهه گذشته است که به میزان قابل‌توجهی در تثبیت و جلوگیری از فرسایش خاک و حرکت شن‌های روان نقش داشته است که با توجه به این مهم مراقبت و نگهداری از این پوشش‌های ایجادشده از اولویت‌های کاری مجموعه منابع طبیعی است.

وی اظهار داشت: با فراهم شدن شرایط اکولوژیکی، آفات و بیماری‌ها در کنار خشک‌سالی می‌توانند تهدیدات جدی برای تاغ زارها به شمار آیند که در این صورت ضرورت ایجاب می‌کند تا با بهره‌گیری از روش‌های علمی، تخصصی و دانش روز، اقداماتی از قبیل پیش‌آگاهی، پیشگیری و کنترل را در زمان مناسب و به‌نحوی‌که اثرات سوء برای محیط‌زیست نداشته باشد علیه آن‌ها به کار بست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین تأکید کرد: کمبود اعتبارات و عدم امکانات و تجهیزات کافی از مشکلات پیش رو برای مبارزه با این ملخ‌ها است که امیدواریم با همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌های مرتبط بتوانیم مبارزه را به‌موقع انجام داده و حتی‌الامکان از بروز خسارت‌های وارده جلوگیری کنیم.

اراضی بیابانی شهرستان ورامین حدود 33هزار هکتار وسعت دارد که در جنوب شرق و شرق این شهرستان و در مناطق ابردژ و آبشور واقع شده که تاکنون حدود 11هزار هکتار از این اراضی زیر پوشش عملیات تاغ کاری و بیابان‌زدائی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید