Iranian Agriculture News Agency

مسئول میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خلخال:

جنگل‌گردی، ظرفیت شاخص گردشگری طبیعی خلخال

۸۰ درصد از جنگل های اردبیل در خلخال قرار دارد

ایانا-علم و محیط زیست: جنگل‌گردی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان خلخال بوده و همه‌ساله در فصول بهار و تابستان خیل عظیمی از گردشگران به این منطقه سفر می‌کنند.

جنگل‌گردی، ظرفیت شاخص گردشگری طبیعی خلخال

مسئول میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خلخال، جنگل‌گردی را از ظرفیت‌های شاخص گردشگری طبیعی این شهرستان برشمرد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل، عادل خلیلی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خلخال با اعلام این خبر تصریح کرد: جنگل‌گردی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان خلخال بوده و همه‌ساله در فصول بهار و تابستان خیل عظیمی از گردشگران به این منطقه سفر می‌کنند.

 او تأکید کرد: شهرستان خلخال به‌واسطه همسایگی با استان گیلان از مهم‌ترین عرصه‌های جنگلی استان اردبیل محسوب می‌شود.

او افزود: وسعت جنگل‌های این شهرستان متجاوز از 4هزار هکتار است و بیش از 80درصد از جنگل‌های این استان را شامل شده است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خلخال اضافه کرد: گونه‌های درختی از جمله کاج، ارس، سرو، بلوط، تمشک و ازگیل در جنگل‌های این منطقه به‌وفور مشاهده می‌شود و پوشش گیاهی این منطقه کم‌نظیر در استان و کشور است.

خلیلی با اذعان به اینکه جنگل‌های خلخال در دو نوع دسته‌بندی می‌شوند، ادامه داد: جنگل‌های نیمه مرطوب در دامنه غربی کوه‌های تالش و جنگل‌های نیمه‌خشک در بخش خورش رستم واقع شده است.

او تأکید کرد: به خاطر ارتفاع زیاد خلخال مناطق ییلاقی وسیعی در این منطقه وجود دارد و علاوه بر دام‌های خلخال بخشی از دام‌های تالش را نیز علوفه می‌دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید