Iranian Agriculture News Agency

نخستین زنگ آموزش سال 1397 برگزار می‌شود

ضرورت سازگاری با تغییر اقلیم و خشک‌سالی

میانگین بارش‌های کم کشور، مردم را ناگزیر ساخته تا با این شرایط سازگاری پیدا کنند

برنامه نهمین زنگ آموزش کارکنان سازمان حفاظت محیط‌زیست با اختصاص به موضوع ضرورت سازگاری با تغییر اقلیم و خشک‌سالی، روز دوشنبه 27 فروردین از ساعت 8:30 در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط‌زیست به اجرا درمی‌آید.

ضرورت سازگاری با تغییر اقلیم و خشک‌سالی

به گزارش ایانا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط‌زیست (پام)، سرپرست دفتر آموزش محیط‌زیست گفت: در این برنامه آموزشی، امیرعلی فتاحی و فاطمه سادات مرتضوی‌زاده، تجربه موفق خود را در سازگاری با تغییر اقلیم و خشک‌سالی و آموزش جامعه روستایی برای مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت به شهرها را تشریح می‌کنند.

سیدابوالقاسم موسوی افزود: قرار گرفتن کشور ایران در کمربند نیمه‌خشک جغرافیایی و نوار بیابانی و همچنین میانگین بارش‌های کم کشور، مردم ما را ناگزیر ساخته تا با این شرایط سازگاری پیدا کنند و در صورت استفاده بهینه و مدیریت منابع آب قادر خواهیم بود از بحران‌های ناشی از کم‌آبی با کمترین مخاطره عبور کنیم.

وی ادامه داد: سخنرانان این برنامه زنگ آموزش، می‌کوشند تا ضمن بیان مفاهیم تغییر و نوسانات اقلیمی، اثرات آن‌ها بر محیط‌زیست و مسائل اجتماعی ناشی از آن مانند مهاجرت را نیز تبیین کنند.

حضور علاقه‌مندان به مباحث محیط‌زیستی در این برنامه آموزشی آزاد است.

لازم به ذکر است، برگزاری این کارگاه در بهمن‌ماه سال گذشته به دلیل بارش برف شدید در تهران لغو شد و فردا 27 فروردین‌ماه سال جاری برگزار می‌شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید