Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد:

پرداخت تسهیلات به عشایر تا سقف ۱۰۰میلیون تومان با ضمانت زنجیره ای/افزایش ۴۵ هزارتنی تولید گوشت با همت عشایر از سال 93 تا 98

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه برای اجرای زنجیره تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: با اجرای این طرح از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸، حدود ۴۵ هزارتن به تولید گوشت کشور افزوده شده است.

پرداخت تسهیلات به عشایر تا سقف ۱۰۰میلیون تومان با ضمانت زنجیره ای/افزایش ۴۵ هزارتنی تولید گوشت با همت عشایر از سال 93 تا 98

 

 

 

به گزارش ایانا از سازمان امور عشایر ایران، همزمان با هفته دولت، کرمعلی قندالی در جریان سفر 2 روزه خود به لرستان به مناسبت هفته دولت، به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، در منطقه "قریه صاحب الزمان" یا "پیرجد" با عشایر منطقه دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز، گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی بانک، عشایر می توانندتاسقف ۱۰۰میلیون تومان با ضمانت زنجیره ای تسهیلات دریافت کنند و در موضوع مدیریت بحران نیز تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان به عشایرخسارت دیده تسهیلات پرداخت می شود.

قندالی اظهار داشت: در حوزه راه و تامین آب شرب تا ح دامکان درخدمت عشایرهستیم و در حوزه بهداشت و درمان عشایر نیز باید از دستگاه های متولی مطالبه گری کنیم.

جمع آوری "گرگرها" در اولویت قرار دارد

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به عبور عشایر با "گرگر" از رودخانه در برخی از مناطق، گفت: جمع آوری "گرگرها" و تبدیل آنها به پل دراولویت کاری سازمان قرار دارد و در حوزه تامین آب شرب نیز باید چشمه ها در مناطق عشایری شناسایی و بررسی شوند تا در پروژه های سال آینده مدنظر قرار بگیرند.

وی در خصوص تامین سوخت مورد نیاز عشایر ابراز داشت: تامین سوخت یکی از موضاعات مهم و اساسی است و عشایر باید از انرژی خورشیدی برای تامین روشنایی و شارژ موبایل بهره مند شوند که در این خصوص در سالجار ی۱۳ هزار خانوار از پنل تولید برق خورشیدی بهره مند می شوند.

قندالی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هیچ فوتی در جامعه عشایری نداشته‌ایم، از عشایرخواست در خصوص بیمه اجتماعی و بیمه دام و محصولات کشاورزی خود اقدام و موضوع بیمه را جدی بگیرند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر کشور دارای ۲۴ میلیون راس دام با تولید سالیانه۲۰۰ هزارتن گوشت قرمز هستند و هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی و پاسگاه امنیتی برای کشور است.

وی همچنین در حاشیه این بازدید و در گفتگو با یک رسانه تلویزیونی اظهار کرد: برای اجرای طرح گسترده زنجیره تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و امسال نیز 500 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص می یابد تا این طرح را بصورت گسترده تر اجرا کنیم.

وی افزود: با اجرای زنجیره تولید گوشت قرمز از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸، حدود ۴۵ هزارتن به تولید گوشت قرمز کشور توسط عشایر افزوده شده است و از 150 هزارتن به 195 هزارتن رسیده ایم.

قندالی ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه برافزایش بهره وری و ارتقای درآمد عشایر، در خروج دام قابل پروار قبل از ورود به مراتع  نیز موثر بوده است و به تعادل زیست محیطی هم توجه شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران یادآور شد: منابع این طرح از محل بند ب ماده 52  قانون الحاق 2  بعنوان تسهیلات سرمایه در گردش با سود 10 درصد تامین می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید