Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور عشایر ایران:

سال طلایی برای جامعه عشایر پیش رو است

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: با توجه به ظرفیت های قانونی خوبی که با تعامل دولت و مجلس ایجاد شده سال جاری یک سال طلایی برای جامعه عشایری است.

سال طلایی برای جامعه عشایر پیش رو است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کرمعلی قندالی در گردهمایی معاونین توسعه و امور زیربنایی ادارات کل امور عشایر سراسر کشور در شیراز افزود: سازمان امور عشایر ایران یک سازمان توسعه‌ای ویژه است.

وی یادآور شد: ما وظیفه داریم از همه ظرفیت های به وجود آمده مخصوصاً ظرفیت مردمی در جهت ارتقای وضعیت معیشت و اقتصاد خانوارهای عشایری بیش از گذشته بهره ببریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور حفظ کرامت انسانی و منزلت اجتماعی عشایر و استفاده آنان از مزایای بیمه از جمله بازنشستگی، باید عشایر را به منظور عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تشویق کرد.

 وی با اشاره به مصوبه اجباری شدن بیمه دام، گفت: ارائه هرگونه خدمات به دامداران عشایری منوط به ارائه بیمه نامه دام است.

قندالی همچنین تجهیز اتراقگاه‌های عشایری به انرژی خورشیدی را یکی دیگر از برنامه های آتی برشمرد و افزود:  به دستور رئیس جمهور 25 هزار خانوار عشایری باید ظرف مدت دو سال پیش رو مجهز به پکیج های انرژی خورشیدی شوند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار کرد: برای نخستین بار در حوزه راه و جاده با وزارت کشور جلسه برگزار و مشخصات راه های عشایری ثبت شد.

1235 منطقه اسکان عشایری در  فارس شناسایی شد

در ادامه گردهمایی مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: 1235 منطقه اسکان عشایری در این استان شناسایی شده که نشان دهنده پراکنش جمعیت عشایری در فارس است.

روح الله بهرامی با بیان پتانسیل ها و توانمندی های جامعه عشایری فارس در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آداب و سنن، افزود: توجه به ظرفیت های فوق العاده جامعه عشایری مانع بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی یادآورشد: در هفته دولت طرح های عمرانی به ارزش 50 میلیارد ریال از اعتبارات ارزش افزوده در جامعه عشایری فارس به بهره برداری رسید و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد که می تواند تحولی در زمینه توسعه زیر بنایی این جامعه مولد باشد.

این مقام مسئول با اشاره به استقرار 19 کانکس سیار خانه بهداشت عشایری در دو سال اخیر، گفت: رشد شاخص توسعه انسانی در عشایر استان را از 20 درصد در سال 1396 به 37 در صد در سال جاری رسید.

گردهمایی معاونین توسعه و امور زیربنایی ادارات کل امور عشایر سراسر کشور به میزبانی اداره کل امور عشایر فارس برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید