Iranian Agriculture News Agency

با امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه شرکت مادر تخصصی با دو شرکت

گسترش پرواز پهپادها بر آسمان عرصه‌های کشاورزی ایران کلید خورد

تفاهم نامه همکاری سه جانبه شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی و شرکت مهندسین مشاور ایران نقشینه و شرکت هواپیمایی خدمات ویژه منعقد شد.

گسترش پرواز پهپادها بر آسمان عرصه‌های کشاورزی ایران کلید خورد

 

تفاهم نامه همکاری سه جانبه شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی و شرکت مهندسین مشاور ایران نقشینه و شرکت هواپیمایی خدمات ویژه منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، به منظور گسترش همکاری‌های سه‌جانبه شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی و شرکت مهندسین مشاور ایران‌نقشینه و شرکت هواپیمایی خدمات ویژه و ضرورت توسعه همه‌جانبه و استفاده از فن آوری‌ها در خدمات کشاورزی جلسه ای یکشنبه 16 شهریورماه در محل سالن جلسات شرکت مادر تخصصی با حضور سید محمد مجابی مدیرعامل شرکت و حسن ناصری رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسین مشاور ایران نقشینه و سیامک اسکندری مدیرعامل شرکت خدمات ویژه هواپیمایی برگزار گردید که در آن تفاهم نامه سه جانبه همکاری به تائید و امضای طرفین رسید.

درابتدای جلسه مجابی به لزوم بکارگیری فن آوری های نوین و مهم در عرصه کشاورزی اشاره داشته و به نقش و اهمیت سنجش از راه دور برای رسیدن به اهداف مهم در رشد و تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد و از آنجائی‌که رسالت شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی را در ارائه خدمات به بخش کشاورزی دانسته اظهار کرد: شرکت مادر تخصصی از هیچ تلاشی برای بهبود و ارتقا تولید و کیفیت محصولات و خدمات کشاورزی فروگذار نخواهد کرد.

در ادامه جلسه خسروی عضو هیئت مدیره شرکت مهندسین مشاور ایران نقشینه با اشاره به لزوم استفاده از فن آوری پهپادها در کشاورزی تاکید نمود امروزه می‌توان با استفاده از فن آوری پهپادها به اطلاعات بسیار مهمی در خصوص پایش و نظارت محصولات کشاورزی دست یافت و با کمک دوربین‌های Multi apectral و Hyper  spectral و RGB و تحلیل داده های این دوربین‌ها که بر روی پهپاد و هواپیما نصب می‌شوند به اطلاعات مهم و با ارزشی در خصوص تهدیدات و آفات گیاهی دست یافت؛ کما اینکه با استفاده از دوربین های ذکر شده بر روی پهپادها می‌توان ۲۵ میلیون هکتار از اراضی کشور را تحت پوشش و پایش قرار داد.

 

IMG-20200906-WA0047

مدیرعامل خدمات ویژه هواپیمایی نیز در تایید استفاده از فن آوری ذکر شده به اهمیت وجود پهپادها در زمینه پایش و گشت‌زنی هوایی اشاره داشت و تاکید نمود که استفاده از پهپادها به نحو خیلی موثری در کاهش هزینه‌های آتی کشاورزی تاثیر داشته و یکی از مهمترین کارکرد پهپادها پایش عرصه‌های جنگلی و مرتعی است.

در این تفاهم نامه که به امضای طرفین رسیده مواردی چون استفاده از پهپادها با زمان پرواز بالای ۵ ساعت ؛ استفاده از سنسورهای R G B,Multispectral,Hyper spectral جهت نقشه برداری شاخص NDVI, تشخیص انواع آفات ،اندازه گیری میزان آلودگی،تشخیص کم آبی گیاهان؛ استفاده از سنسورهای باند حرارتی جهت کنترل و پیشگیری از آنش سوزی های مراتع و جنگلها؛ استفاده از لابدار جهت بررسی رشد محصولات و درختان باغی؛ سمپاشی و کود پاشی با پهپاد ؛ تحقیق و توسعه اپلیکیشنهای خدمات کشاورزی؛ تحقیق و توسعه در زمینه حمل بار با پهپاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در این تفاهمنامه بندهایی هم برای تشکیل کمیته همکاری و نحوه تعامل طرفین بلحاط شناسایی نیازها و اولویت ها و برگزاری جلسات مشترک و تدوین برنامه برای موضوعات مورد توافق و همسو با تفاهم نامه ملاحظه و مورد تائید قرار گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید