Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفتگو با ایانا عنوان کرد:

برداشت 95 درصدی غلات با ماشین‌آلات کشاورزی/ موافق افزایش قیمت‌ نیستیم

بعد از ۴۰ سال توانستیم اکرودیته را از سازمان ملی استاندارد بگیریم

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به درخواست کارخانجات ماشین‌آلات کشاورزی برای افزایش قیمت کالاها گفت: ما موافق افزایش قیمت‌ ماشین‌آلات کشاورزی نیستیم.

برداشت 95 درصدی غلات با ماشین‌آلات کشاورزی/ موافق افزایش قیمت‌ نیستیم

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در رابطه با افزایش میزان استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه در تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: ۹۵ درصد از برداشت غلات و ۸۰ درصد از اراضی گندم کشت مکانیزه دارند و تقریبا تمامی محصولات صنعتی کشور نظیر چغندر قند، ذرت دانه‌ای و علوفه ای، کلزا و همچنین قریب به ۸۵ تا ۹۰ درصد از برداشت برنج به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود. عملیات فرایند تولید این محصولات کاملا مکانیزه است.مسلما یکی از مولفه‌های مهم در تولید انبوه و اقتصادی محصولات کشاورزی نفوذ مکانیزاسیون در آن محصول بوده که در دولت یازدهم و دوازدهم توفیقات گسترده ای در این حوزه حاصل گردید. 

عباسی تصریح کرد: یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی در شالیزارها هستند که ۹۰ درصد از آن‌ها مکانیزه کار می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به درخواست کارخانجات ماشین‌آلات کشاورزی برای افزایش قیمت کالاها به صورت لحظه ای و در مقاطع کوتاه‌مدت گفت: ما موافق افزایش قیمت‌ لحظه ای ماشین‌آلات کشاورزی نیستیم.

وی در رابطه با افزایش قیمت ماشین‌آلات کشاورزی عنوان کرد: بسیاری از شرکت‌ها از مجموع حدود 250 شرکت عرضه کننده فعال در حوزه ماشین‌آلات، ادوات و تجهیزات کشاورزی همراه با مرکز مکانیزاسیون، قیمت کالای خود را مدیریت کرده و سود خود را کاهش دادند و رابطه بهتر و دوستانه‌تری با کشاورزان دارند؛  این در حالی است که متأسفانه تعداد اندکی از شرکت‌ها در این زمینه همکاری نداشتند و مرکز را تحت فشار قرار دادند که در راستای حمایت از بخش کشاورزی و با توجه به ثبات قیمت محصولات کشاورزی در درازای فصل زراعی منصفانه نیست که قیمت‌های لحظه ای مورد قبول و تایید این مرکز قرار گیرد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به دریافت نشان همکاری این مرکز با سازمان ملی استاندارد ایران گفت: طی 2 سال اخیر بعد از ۴۰ سال توانستیم اکرودیته را از استاندارد بگیریم و به‌عنوان واحد همکار در آزمون سازمان ملی استاندارد ایران حضور داشته باشیم که از افتخارات بخش کشاورزی است.و این امر بیانگر توجه این حوزه به آزمون، ارزیابی و کیفیت ماشین‌های کشاورزی است.

وی تصریح کرد: واقعیت بخش کشاورزی، ارتقای وضعیت تولید در سالهای اخیر، ارتقای وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی و افزایش ضریب و درجه مکانیزاسیون در بیشتر محصولات زراعی و باغی و دام و طیور و ابزی پروری کشور بوده که با بیش از 12 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در دولت یازدهم و دوازدهم در این حوزه برگ زرینی از ارتقای بهره وری، کاهش صعوبت کاری و تولید اقتصادی محصولات کشاورزی است. 

عباسی ادامه داد: تراکتورسازی ایران با وجود شیوع بیماری کرونا- کووید 19 از اول سال تاکنون ۷۴۵۰ دستگاه تراکتور تحویل کشاورزان داده و در حوزه کاشت محصولات زراعی با وجود همه محدودیت‌ها در سال زراعی جدید و صرفا با تکیه بر تولید داخل بیش از 2300 دستگاه بذرکار به ناوگان بذرکارهای کشور افزوده و با 53 هزار بذرکار کشت پاییزه امسال آغاز می‌گردد.

وی تصریح کرد: با پیگیری وزیر جهاد کشاورزی و همراهی وزیر نفت برای نخستین بار در کشور در 24 حوزه پخش فراورده های نفتی درخواست و تخصیص سوخت در فضای کارت بانکی متقاضیان عملیاتی گردیده و در جلسه اخیر با وزارت نفت مقرر گردیده 37 منطقه نیز ( در کلیه استان‌ها) درخواست و تخصیص سوخت در فضای کارت بانکی با اولویت ماشین‌های دارای پلاک عملیاتی گردد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید