Iranian Agriculture News Agency

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی کشور اطمینان خاطر داد:

روغن خوراکی تا پایان سال 99 تامین است و قیمت‌ها هم تغییر نمی‌کند

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی کشور گفت: علاوه بر یک و نیم میلیون تن روغن، نزدیک به دو و نیم میلیون تن دانه روغنی هم وارد کشور شد و حدود ۵۰۰ تن نیز دانه تولید کردیم و در مجموع قریب به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن روغن در داخل کشور تولید و توزیع شد.

روغن خوراکی تا پایان سال 99 تامین است و قیمت‌ها هم تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، امیر هوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنایع روغن نباتی کشور در نشستی که امروز دوشنبه به مناسبت تجلیل از روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما زیرفشار تحریم است و نه تنها صنعت روغن، بلکه تمام صنایع برای تأمین مواد اولیه دچار مشکلاتی هستند و انتقال پول از ایران دشوار است.

وی افزود: بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی تلاش زیادی برای تأمین روغن خوراکی کشور می‌کنند و می‌توانم  اطمینان را بدهم که در تأمین روغن برای ۶ ماه دوم سال مشکلی نخواهیم داشت.

بیرشک تصریح کرد: شاید در قیمت ارز نوساناتی وجود داشته باشد اما در تأمین روغن و قیمت آن مشکلی نداشته و تا آخر سال برنامه‌ای برای افزایش قیمت روغن نداریم.

وی افزود: تأمین روغن خانوار اولویت اول دولت و بخش خصوصی است و تمام تلاش ما این است که هیچ کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

بیرشک با اشاره به واردات یک و نیم میلیون تن روغن در سال گذشته گفت: علاوه بر یک و نیم میلیون تن روغن، نزدیک به 2 و نیم میلیون تن دانه روغنی هم وارد کشور شد و حدود ۵۰۰ تن نیز دانه تولید کردیم و در مجموع قریب به 2 میلیون و ۱۰۰ هزار تن روغن در داخل کشور تولید و توزیع شد.

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی کشور با بیان اینکه قیمت روغن نباتی طبق مصوبات سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده خواهد بود، اظهار کرد: یک ماه پیش قیمت روغن مایع ۱۲ درصد و روغن جامد ۱۴ درصد افزایش پیدا کرد و تا آخر سال افزایش قیمت دیگری در این حوزه نخواهیم داشت.

بیرشک عنوان کرد: کشور باید به اندازه کافی برای خانوار و صنایع روغن داشته باشد و مواد اولیه این روغن، روغن خام است که وارد می‌شود. ضمن اینکه هر آنچه دولت اعلام کند و به ما اجازه بدهد، واردات انجام می‌شود.

دبیر صنایع روغن نباتی کشور گفت: ما تابع تصمیمات دولت هستیم و اگر به ما بگویند روغن خام وارد کنید، این کار را انجام می‌دهیم و اگر هم بنا بر تقویت تولید داخل باشد و تصمیمات دیگری اتخاذ کنند ما نیز همان تصمیمات را اجرا خواهیم کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید