Iranian Agriculture News Agency

انتقاد مدیرکل روستایی استانداری خراسان جنوبی از تعطیلی گردشگری روستایی در خراسان جنوبی

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان جنوبی از تعطیلی گردشگری روستایی در روستاهای این استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از بیرجند، کاظم علوی در جمع خبرنگاران با انتقاد از تعطیلی گردشگری روستایی در روستاهای این استان، گفت: این درحالی است که روستاهای خراسان جنوبی از جذابیتی بالایی برخوردار بوده، اما مغفول مانده است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه روستاها باید جدای از توسعه شهری مدنظر قرار گیرد، افزود: بسیاری از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود در روستاها شناسایی نشده که نیازمند فرهنگ‌سازی مستمر است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: 48 درصد جمعیت خراسان جنوبی را روستاییان تشکیل می‌دهند.

علوی ادامه داد: هم‌اکنون بیشتر برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در زمینه توسعه شهری بوده و روستاها از این امکانات و خدمات محروم هستند.

وی از برگزاری گردهمایی دهیاران خراسان جنوبی با محوریت بحث و بررسی مشکلات روستاییان ازجمله اشتغال و مسائل فرهنگی در ماه جاری خبر داد و تصریح کرد: این گردهمایی 28 آبان‌ماه جاری به‌صورت ویدئو کنفرانس همزمان در هشت شهرستان استان برگزار می‌شود.

علوی اشتغال و مسائل فرهنگی را از مهمترین رویکردهای برگزاری این گردهمایی دانست و یادآور شد: این گردهمایی هر دو سال یک‌بار در استان برگزار می‌شود.

وی از وجود 712 روستای بالای 20 خانوار در استان خبر داد و تأکید کرد: بر اثر خشکسالی‌ها و مشکلات درآمدی و اقتصادی خانواده‌های روستایی، برخی روستاها جمعیتی کمتر دارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان جنوبی سوخت، بهداشت و درمان، اشتغال مسائل فرهنگی و اجتماعی را ازجمله مشکلات روستاهای استان دانست و اظهار داشت: برای رفع این مشکلات باید توسعه روستایی در دستور کار قرار گیرد.

علوی با بیان اینکه برنامه استراتژی جامع در روستاها نداریم، گفت: توسعه روستایی تنها به شرط هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان محقق می‌شود./

خبرنگار: حجت رحیم‌زاده

A-910827-11

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید