Iranian Agriculture News Agency

اختصاص یک هزار و 246 میلیارد ریال تسهیلات برای بخش کشاورزی گیلان

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) معاون برنامه ریزی استانداری گیلان گفت: یک هزار و 246 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان در سالجاری اختصاص یافته است.

یک هزار و 246 میلیارد ریال تسهیلات برای بخش کشاورزی گیلان اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، 'کیهان هاشم نیا' عصر روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آستارا افزود: با وجود این میزان سهمیه اختصاص یافته، چهار برابر ظرفیت معادل پنج هزار میلیارد ریال طرح برای دریافت تسهیلات بخش کشاورزی به بانک‌های استان معرفی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای بخش کشاورزی گیلان برای جذب تسهیلات و ردیف های اعتباری ادامه داد: ردیف اعتباری تسهیلات استان در بخش کشاورزی سقف ندارد و هر قدر جذب شود، باز می توان تسهیلات بیشتری جذب کرد.

هاشم نیا در ادامه خواستار توجه کشاورزان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی استان به کشت دوم شد و اظهار کرد: اگر موضوع کشت دوم با بهره گیری از تسهیلات بانکی مورد توجه فعالان این بخش قرار گیرد، علاوه بر تولید درآمد، به ایجاد مشاغل جدید منجر می شود.

وی بیان داشت: متاسفانه در برخی از شهرستان ها از جمله آستارا ایجاد باغات در اراضی مستعد چندان جدی گرفته نشده در حالی که این استان یکی از مستعدترین اراضی را در تولید برخی محصولات باغی دارد.

هاشم نیا در ادامه سهم آستارا از تسهیلات اختصاصی برای بخش کشاورزی را 76 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این سهم شهرستان باید به زودی جذب شود.

وی همچنین نزدیکی به مرز و امکان صدور مازاد محصولات را یکی از مزیت های بخش کشاورزی شهرستان آستارا ذکر و خاطرنشان کرد: هم اکنون یک هزار و 200 نفر از شهروندان آستارا در امر بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی اعم از سبزی و محصولات جالیزی صادراتی فعالیت می کنند که این ظرفیت اشتغال باید حفظ شود.

در این جلسه که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بخش کشاورزی شهرستان آستارا برگزار شده بود، مسایل و مشکلات طرح‌ها و تسهیلات پرداختی بخش کشاورزی شهرستان بررسی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید