Iranian Agriculture News Agency

تاثیر «سندروم دونالد» بر گردشگری ایران



دستور مهاجرتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا منجر شده تورها در ایالت متحده سفرهای خود به ایران را لغو کنند، اما شرایط در دیگر کشورها چگونه است؟

به گزارش خبرآنلاین؛ ما همه دوست داریم که هر سال فهرستی از کشورها را برای سفر داشته باشیم، در فهرست سال 2017 میلادی هم در بسیاری از گزارش‌ها و پیشنهادهای گردشگری نام ایران در کنار کشورهایی مثل ژاپن و سریلانکا وجود دارد.

البته تورهای مختلف برنامه های مختلفی برای سفر به شهرهای ایران ایجاد کردند، لیزا پاگوتو موسس تور قطب‌نمای کج در این رابطه گفت: «وقتی تحریم‌های گردشگری یک سال پیش لغو شد، ما با یک انفجار درخواست ها برای سفر به ایران روبرو شدیم.»

اما بعد ترامپ از راه رسید، همه ما جزئیات این اتفاق را می دانیم؛ او اجازه ی ورود افرادی که ویزای 7 کشور را دارند به آمریکا نداد و ...

پاگوتو اما درباره شرایط بعد از آمدن ترامپ گفت: «به نظر می آید این پنجره کوچکی که به سوی ایران باز شده بود و آن را به عنوان منطقه ای امن نشان می داد، دارد آرام آرام بسته می شود.»

پس لرزه های تصمیم ترامپ را اولین بار صنعت گردشگری ایالت متحده احساس کرد و تورها در این کشور سفرهای خود به ایران را لغو کردند.

اما شرایط تورهای استرالیا برای سفر به ایران چطور است؟

تا الان چند تور در استرالیا سفر به ایران را لغو کرده اند، پاگوتو در همین رابطه گفت: « افرادی زیادی هستند که از سیاست های خارجه دونالد ترامپ راضی نیستند، گردشگرانی که به یکی از این 7 کشور سفر کرده اند الان مضطرب هستند. »

از سویی مسئله دیگری هم وجود دارد عمل متقابلی است که ایران انجام داده؛ در پاسخ به دستور ترامپ ایران هم صدور ویزا برای شهروندان آمریکایی را متوقف کرد.

همچنین دولت های زیادی وضعیت سفر به ایران را در سایت های وزارت امور خارجه خود "سفر نکنید" و "بسیار خطرناک" قرار داده اند. چیزی که در روزهای مذاکرات برجام و پس از آن، تغییر کرده بود.

تور قطب‌نما کج شاهد شرایط مختلفی برای سفر به ایران بوده از علاقه شدید توریست ها برای سفر به ایران، تا کاهش درخواست‌ها و لغو سفر‌ها.

از چند تور دیگر هم شرایط سفر به ایران پرسیده شد و همه آنها گفتند که بسیار زود است که الان قضاوت کنند و هنوز هیچ‌کسی سفر به ایران را لغو نکرده.

رئیس یکی از این تورها در این باره گفت: «هیچ تاثیری از «سندروم دونالد» وجود ندارد، رزرو کردن سفر به ایران هنوز وجود دارد و مسافرانی که باز می‌گردند از ایران و خوش‌آمد گویی مردم در آن کشور می گویند.»

برخی از گردشگران هم منتظر مشخص شدن وضعیت هستند، جنی گری مدیر قسمت خاورمیانه یک تور دیگر در این رابطه عنوان کرد: الان گردشگران آمریکایی زیادی داریم که منتظر هستند ببینند شرایط موقتی است یا نه، فروش های ما درسه-چهار هفته گذشته به شکل غیرقابل باوری خوب بوده و مطمئنم اگر اتفاقی مهم رخ ندهد این روند ادامه پیدا می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید