Iranian Agriculture News Agency

خرید و فروش سمندر و مار ممنوع شد



مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست از آمادگی یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی برای مقابله با متخلفان خرید و فروش سمندر لرستانی خبر داد.

علی تیموری در مورد تمهیدات سازمان حفاظت محیط زیست در ایام نوروز، گفت: هفته گذشته بخشنامه‌ای به ادارات کل محیط زیست استان‌ها ارسال شده است که آنها را در ایام عید نسبت به انجام وظایفی در حوزه محیط زیست طبیعی از جمله گونه‌های کمیاب و در معرض انقراض علاوه بر بحث های مربوط به محیط زیست انسانی و زباله، ملزم می کند.

به گزارش ایسنا، وی به خرید و فروش گونه بااهمیت سمندر در روزهای نزدیک به سال نو توسط برخی افراد اشاره و اظهار کرد: برخی از شهروندان به دلیل عدم آگاهی، گونه در حال انقراضی مثل سمندر لرستانی را از افراد متخلف که برای فروش به بازار می‌آورند، خریداری می‌کنند.

اطلاع رسانی محیط زیست به نیروهای انتظامی برای دستگیری فروشندگان سمندر لرستانی

مدیر کل دفتر صید و شکار با تاکید بر اینکه باید متخلفان بدانند که در این ایام اطلاع‌رسانی کامل به نیروهای انتظامی منطقه صورت گرفته و یگان حفاظت محیط زیست نیز در این زمینه فعال خواهند بود، افزود: اگر این نیروها موردی مشاهده کنند قطعا صورتجلسه کرده و آنها را به مراجع قضایی گزارش می‌دهند.

صید و فروش مار و لاک‌پشت دریایی تخلف است

به گفته تیموری، مارهای بومی و لاک‌پشت‌های دریایی هم توسط شکارچیان متخلف صید شده و در معرض فروش قرار می‌گیرند، مردم باید بدانند سازمان محیط زیست هیچ مجوزی به کسی برای صید و فروش آنها نداده است و دستورالعمل آن هم به استان‌ها ابلاغ شده تا حساسیت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید