Iranian Agriculture News Agency

کدام کالاهای صنایع غذایی سعودی را کاربران ایرانی تحریم کردند؟

کاربران ایرانی منتقد رفتار سعودی ها در شبکه های اجتماعی نوشته اند: این کالاها متعلق به سعودی هاست؛ خریدشان را تحریم کنیم

براساس پیگیری های به عمل آمده، فهرست اولیه کالاهایی که سرمایه داران سعودی تولید و در ایران توزیع می کنند به شرح زیر است. با توجه به رفتار کنونی سعودی ها، باید "دست به دست هم دهیم به مهر" و تمامی این کالاها را تحریم و از سبد خرید خود خارج نماییم:

۱- نوشیدنی "رانی": این کالا با سرمایه «عادل العوجان» یکی از سرمایه‌داران قدرتمند سعودی که مالک کارخانه تولید رانی است از سال ۱۳۸۱ تولید شده و صادرات آن به ایران همه ساله سود خالص ۲۰ میلیون دلاری را به جیب این سرمایه دار سعودی سرازیر میکند.

۲- روغن و کره با برند "بهار" و "لادن" و "نسترن": این محصولات با سرمایه «سلیمان بن عبدل قادر المهیدب» که از کلان سرمایه داران سعودی و یکی از نزدیکان شاهزاده‌های عربستان است و ۸۰ درصد سهام صنایع غذایی بهشهر را از سال ۱۳۸۳ در اختیار دارد، تولید میشوند. از تسلط این محصولات بر بازار ایران، همه ساله معادل ۱۷۰ میلیون دلار سود خالص به جیب این سرمایه دار سعودی واریز می شود.

۳- مواد غذایی با برند "صافولا": هر نوع مواد غذایی با برند صافولا اعم از روغن های خوراکی، کره مارگارین، شکر و ... مستقیما با سرمایه خاندان سلطنتی سعودی و دولت عربستان تولید شده و ۱۵ درصد از بازار صنایع غذایی ایران را در اختیار دارد.

۴-هر نوع سس با برند "گلوریا": این کالا با سرمایه "مجلی احمد بامجلی" از کلان سرمایه داران عربستان و از وابستگان خاندان آل سعود تولید و به ایران وارد می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید