Iranian Agriculture News Agency

تایید پیش‌نویس سند مهار گرمایش زمین در اجلاس پاریس

آفتاب /شهرداران جهان در پاریس در جست و جوی راهکارهای بومی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی نمایندگان ۱۹۵ کشور جهان شنبه در نشست جهانی تغییرات آب و هوایی در پاریس با توافق بر سر پیش نویس متنی امید به مهار انتشار گاز دی اکسید کربن به جو و کنترل گرمایش زمین را زنده نگاه داشتند.

برغم اختلاف نظرهایی که هست امید می رود این پیش نویس با موافقت جامع کشورها تا پایان همین هفته نهایی شده و به یک سند معتبر بین المللی تبدیل شود.

مارتین کیسر، رئیس فعالان موسوم به سبزها در امور سیاست بین المللی اقلیمی گفت:«هر چند بطور عام، اما اینجا در پاریس اراده سیاسی برای رسیدن به یک توافق جهانی وجود دارد و این خبر خوبی است. با وجود این آنچه در پیش نویس سند فقدانش مشهود است چشم اندازی روشن برای دستیبابی و تحقق ۱۰۰ درصدی انرژی های تجدیدپذیر تا اواسط قرن حاضر است که می شد با آن به یاری آنهایی شتافت که از تغییرات اقلیمی فاجعه بار رنج می برند.»

نشست تغییرات آب و هوایی پاریس موسوم به کُپ ۲۱(COP 21) بیست و یکمین نشست سران در مورد تغییرات آب و هوایی است و عدد ۲۱ در عنوان آن به قرن حاضر اشاره دارد، قرنی که به نظر می رسد تصمیم سران کشورها در آن در ترسیم آینده کره زمین قرنی تکرارناپذیر و سرنوشت ساز است.

به گزارش یورونیوز، همزمان با این نشست در میدان پانتئون پاریس ۱۲ تکه از یک کوه یخ از گرینلند نهاده شده است؛ نمادی از تغییرات اقلیمی و ۱۲ عدد ساعت، یخی هایی که قطره قطره ذوب می شوند و زمانی که سپری می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید