Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در پاسخ به ایانا خبر داد:

حل مشکلات کالاهای کشاورزی در گرو تصویب قانون افزایش بهره‌وری

حل مشکلات کالاهای کشاورزی در گرو تصویب قانون افزایش بهره‌وری
حل مشکلات کالاهای کشاورزی در گرو تصویب قانون افزایش بهره‌وری

با تصویب ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، مشکلات بورسی این محصولات در رینگ مربوطه مرتفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در پاسخ به خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب در باره وضعیت رینگ کشاورزی گفت: شرایط پذیرش برای محصولات استاندارد کشاورزی در بورس وجود دارد.

دکتر حسین پناهیان افزود: آمادگی‌های لازم برای پذیرش در بورس به‌وجود آمده است، اما باید دستگاه‌ها به‌صورت خاص در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با وزارت جهاد کشاورزی مذاکراتی انجام شده و بر اساس آن اعلام شده است که محصولاتی که قابلیت بورسی شدن داشته باشند، می‌توانند به این رینگ راه پیدا کنند.

پناهیان به آیین‌نامه اجرایی ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: این آیین‌نامه در دولت مراحل پایانی خود را می‌گذراند و در صورت تصویب می‌تواند آرامش بیشتری را در این محصولات به‌وجود آورد.

وی تصریح کرد: این آیین‌نامه در هیئت دولت در مرحله تصویب شدن است و بر اساس آن بورس کالای کشاورزی به‌عنوان مرجع معاملات این محصولات معرفی شده و به تصویب رسیده است.

آمادگی برای پذیرش شیر و تخم‌مرغ در رینگ کشاورزی

این مقام مسئول یادآور شد: سنتی بودن بازار محصولات کشاورزی یکی از مشکلات اساسی این بخش محسوب می‌شود که امید است با تصویب این آیین‌نامه و ابلاغ موارد اجرایی آن بتوان مشکلات بخش کشاورزی را مرتفع کرد.

پناهیان تأکید کرد: شیر خام و تخم‌مرغ ازجمله محصولاتی هستند که استانداردهای لازم برای آنها به تصویب رسیده و تدوین شده است.

وی در پایان اظهار داشت: آمادگی لازم برای پذیرش کالاهایی چون شیر و تخم‌مرغ و سایر کالاهایی که دارای استاندارد هستند، در بورس وجود دارد./

خبرنگار: مژگان ستار

E-910122-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید