Iranian Agriculture News Agency

تشدید رقابت برای صادرات گندم به خاورمیانه

با توجه به رقابت شدید بین صادر‌کنندگان گندم در سال زراعی پیش‌رو، استرالیایی‌ها پیش‌بینی خود را از میزان صادرات این محصول کاهش داده‌اند.

به گزارش سایت اگری‌مانی، با توجه به رقابت شدید بین صادر‌کنندگان گندم در سال زراعی پیش‌رو، استرالیایی‌ها پیش‌بینی خود را از میزان صادرات این محصول کاهش داده‌اند.

وزارت کشاورزی استرالیا پیش‌بینی خود را در مورد میزان صادرات گندم استرالیا در سال 16-2015 به میزان 1.5 میلیون تن کاهش داده و در سطح 16.5 میلیون تن اعلام کرده است.

با توجه به انتظار افزایش صادرات گندم آمریکا، به نظر می‌رسد شرایط بازار غلات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا -یکی از که مهم‌ترین بازارهای غلات در جهان- برای استرالیایی‌ها رقابتی‌تر ازسال‌های گذشته باشد. بر اساس آمار، تخمین زده می‌شود صادرات گندم آمریکا در سال زراعی 16-2015 رقمی معادل 25 میلیون تن باشد.

در این میان افزایش کشت گندم منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز، پیش‌بینی‌ها در مورد تقاضای گندم منطقه را کاهش داده است. علاوه بر این به نظر می‌رسد کشورهای حوزه دریای سیاه و اروپا نیز صادرات گندم به منطقه خاورمیانه را در نظر دارند.

انتظار برداشت خوب گندم منجر شده است قیمت این ماده غایی در استرالیا کاهش یافته و در حال حاضر در سطح 306 دلاراسترالیا در هر تن باشد، در همین حال قیمت گندم صادراتی آمریکا برای صادرات به منطقه خلیج فارس 260 دلار به ازای هر تن اعلام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید