Iranian Agriculture News Agency

قیمت گوشت مرغ متعادل می شود

معاون توسعه داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ملاک قیمت گذاری گوشت و گوشت مرغ تجزیه و تحلیلی است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان می دهد و با عرضه زیاد ، قیمت گوشت مرغ منجمد و گرم متعادل می شود.

حسن رادمرد در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: با خرید تضمینی کیلویی 4800 تومان با هزینه های انبارداری، حمل و کارگری، قیمت گوشت مرغ منجمد 5100 تومان به دست مصرف کننده می رسد و حتی سودی هم برای شرکت پشتیبانی امور دام در نظر گرفته نشده است.

وی افزود : اگر قیمت کمتر از این بود ، این احتمال وجود داشت که مرغ در شبکه ها به دست مردم نرسد و به دلیل اختلاف قیمت زیاد بازار احتکار به وجود آید.

رادمرد گفت : تفاوت قیمت حدود هزار تومان است که توزیع مرغ منجمد قیمت را متعادل خواهد کرد.

وی افزود : قیمت گوشت مرغ گرم تا 5500 و 5300 تومان می شود و با افزایش عرضه ، متعادل می شود.

110 هزار تن گوشت مرغ ذخیره سازی شده است

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ذخایر گوشت مرغ خیلی خوب است، گفت: حدود 110 هزار تن گوشت مرغ ذخیره سازی و تاکنون حدود 12 هزار تن آن توزیع شده است.

رادمرد با اشاره به اینکه پیش بینی شده است حدود 30 هزار تن گوشت مرغ توزیع شود ، افزود : پیش از این جدول توزیع برای 70 هزار تن بود اما بر اساس پیش بینی ها تا پایان امسال 50 تا 60 هزار تن مرغ توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش تامین گوشت مرغ مشکلی وجود ندارد و به اندازه کافی و نیاز تامین شده است ، گفت: بخشی از ذخایر نیز برای سال 92 حفظ خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید