Iranian Agriculture News Agency

نظارت 60 اکیپ دامپزشکی سیستان و بلوچستان بر ذبح دام در ایام محرم

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی استان در ایام محرم امسال خبر داد.

نظارت 60 اکیپ دامپزشکی سیستان و بلوچستان بر ذبح دام در ایام محرم

مسعود اصغری در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: با فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم و همزمان با سراسر کشور، طرح تشدید نظارت بهداشتی بر دام های ذبح شده در قالب ۶۰ اکیپ ثابت و سیار ویژه محرم در سطح استان اجرا می شود.

وی گفت: در راستای نظارت بهداشتی موثر بر دام های ذبح شده و گوشت نذری، همکاران و کارشناسان بهداشتی و شرعی دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورا کشیک هستند و در قالب اکیپ های ثابت و سیار به بازرسی دام ها و لاشه های کشتار شده می پردازند.

اصغری افزود: در این ایام کشتارگاه‌های دام آماده به کار می باشند و دام‌هایی که به کشتارگاه برده شوند را کشتار می نمایند که به این ترتیب همکاری کاملی با هیات ها در این ایام صورت می گیرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: شهروندان در سراسر استان می توانند دام ها یا لاشه های ذبح شده و نذری را به ادارات دامپزشکی شهرستان ها برده و از سلامت آنها اطمینان حاصل نمایند و یا این که از طریق تماس با اداره دامپزشکی شهرستان درخواست بازرس نمایند تا در اسرع وقت بازرس بهداشتی دامپزشکی به محل مورد نظر آنها اعزام و نسبت به معاینه دام یا لاشه اقدام نماید.

وی افزود: ۹۳ نفر شامل دکتر دامپزشک، بازرس بهداشتی گوشت، و ناظر ذبح شرعی در قالب ۶۰ اکیپ ثابت و سیار در ایام محرم به صورت رایگان در سیستان وبلوچستان آماده خدمت رسانی می باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید