Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار در گفتگو با ایانا خبر داد:

آغاز برداشت میگو از سایت گواتر شهرستان چابهار

سرپرست معاونت اداره کل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار از آغاز برداشت میگوی پرورشی در 650 هکتار از اراضی تحت کشت میگو در سیستان و بلوچستان خبرداد.

آغاز برداشت میگو از سایت گواتر شهرستان چابهار

فرهاد کیخا در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: درسال جاری برداشت میگو از سایت شهید صنعتی گواتر شهرستان چابهار آغاز و تا نیمه اول شهریورماه امسال ادامه دارد.

وی افزود: از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری عملیات ذخیره‌سازی پست لارو در مزارع پرورشی استان پس از دریافت تأییدیه آماده‌سازی مزارع تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی با 44 مزرعه فعال درسطح 650 هکتار، آغاز و تا پایان خردادماه عملیات ذخیره‌سازی ادامه داشته است.

کیخا گفت: با توجه به حساسیت کارشناسان دامپزشکی در اجرای ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای و نظارت‌های مستمر در تمامی مراحل پرورش از بررسی سلامت میگوهای مولد، تکثیر لارو تولیدی، ذخیره‌سازی لاروها تا زمان صید، خوشبختانه شاهد سومین سال بدون بیماری لکه سفید و شروع برداشت میگو از مزارع سایت گواتر هستیم.

وی افزود: میگو برداشت و فراوری شده پس از انجام آزمایش‌های لازم طبق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور و دریافت مجوزهای بهداشتی قرنطینه‌ای، به سایر کشورها از جمله حوزه خلیج‌فارس و آسیای شرقی صادر می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید