Iranian Agriculture News Agency

انجام شد؛

بیش از 5هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاههای دامپزشکی سیستان وبلوچستان

مسئول آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی سیستان وبلوچستان از5هزارموردتشخیص وکنترل بیماریها درآزمایشگاههای بخش دولتی دامپزشکی استان ازابتدای امسال تاکنون خبرداد.

بیش از 5هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاههای دامپزشکی سیستان وبلوچستان

روح ا...زینلی در گفت وگو با خبرنگار  ایانا در  استان سیستان وبلوچستان اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، در راستای تشخیص و کنترل بیماری های دامی، بیماریهای مشترک بین انسان ودام  و تضمین کیفیت فرآورده های خام دامی افزون بر 5هزار مورد آزمایش تشخیصی در آزمایشگاه های بخش دولتی دامپزشکی استان انجام شده است.

وی گفت: دامپزشکی در راستای تامین بهداشت وسلامت جمعیت دامی و به منظور جلوگیری از بروز و انتشار بیماریهای مشترک بین انسان ودام، آزمایشات تخصصی مختلفی را به صورت دوره ای و همچنین بصورت رندومی برروی جمعیت دامی استان انجام می دهد.

زینلی از دامداران و روستائیان استان خواست در صورت مشاهده اولین علائم بیماری در دام با مراجعه به مراکز درمانی و ادارات دامپزشکی و انجام اقدامات اولیه از جمله نمونه برداری و انجام آزمایش، بیماری دام خود را تشخیص و درمان نمایند و از خسارات ناشی از آن پیشگیری کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری های واگیر دامی قابل انتقال به انسان میباشند، انجام آزمایشات تشخیصی در جمعیت های دامی و همچنین در روند تولید فرآورده های خام دامی از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام پیشگیری خواهد کرد و می تواند عرضه فرآورده های خام دامی بهداشتی و سالم در جامعه را تضمین کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید