Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا مطرح شد:

کشت 650 هکتار از مزارع پرورش میگو در سیستان وبلوچستان در سال جاری

مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: امسال ۷۸ میلیون قطعه پست لارو (بچه میگو)وبیش از ۱۰هزار قطعه پیش مولد در شهرستان کنارک تولید و برای پرورش به مراکز پرورش و تکثیر در سطح استان و همچنین استان های بوشهر،هرمزگان و گلستان ارسال شده است.

کشت 650 هکتار از مزارع پرورش میگو در سیستان وبلوچستان در سال جاری

مهدی حسینی درگفت وگو باخبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به رشد50 درصدی سطح زیرکشت میگو در استان اظهارکرد: در سال جاری در راستای حمایت از تولید داخل و کمک به صنعت میگو پروری، سطح زیر کشت پرورش میگوی استان از 410 هکتار به 650 هکتار افزایش یافت.

وی افزود: با توجه به پایان فصل ذخیره سازی پرورش میگو در کشور، مجوز مولد و بچه میگو تحت نظارت بهداشتی این اداره به استان های آبزی پرور کشور صادر شده است.

حسینی گفت:فرآیند صدور مجوز حمل، نظارت بهداشتی و پایش مراقبت آبزی در استان  از ابتدای اردیبهشت ماه امسال آغاز و در 31 تیر ماه به پایان رسید و علاوه بر تامین بخشی از پست لارو مورد نیاز استان، صادرات بچه میگو به استان های آبزی پرور از جمله گلستان،  بوشهر و هرمزگان تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان انجام‌شده است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان درادامه افزود:در صنعت پرورش آبزیان، میگوی مولد به عنوان نخستین و مهمترین بخش چرخه این صنعت جهت تامین بچه میگوی مورد نیاز استخرهای پرورشی نقش حیاتی دارد.

وی گفت: سیستان وبلوچستان تنها استانی است که به لحاظ عدم بیماری لکه سفید در میان استان های میگوپرور موفق به ارسال مولد مورد نیاز سایر استان هاگردیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: دامپزشکی با نظارت و همکاری در عرصه های مختلف تولید فرآورده های دامی ضمن حمایت از تولید داخلی نقش تاثیر گذاری در اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و حمایت از خدمات موثر برای تولید کنندگان که کمک شایانی به ایجاد اشتغال برای جوانان داشته را در اولویت های کاری خود قرار داده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید