Iranian Agriculture News Agency

تلاش میدانی برای تنظیم بازار و تامین گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت : از دیماه سال گذشته تا به امروز بیش از ٢هزار و ١٠٠ تن گوشت مرغ کشتار روز از محل تولیدات کشتارگاه های طیور استان ، و ازابتدای امسال ٢هزارو ٨٠٠ تن گوشت مرغ کشتار روز از استان‌های همجوار و بیش از ٩٠٠ تن گوشت مرغ منجمد بین شهروندان استان توزیع شده اس

تلاش میدانی برای تنظیم بازار و تامین گوشت  مرغ در سیستان و بلوچستان

محمد مهدی اکبری در گفت وگو با خبرنگارایانادراستان سیستان وبلوچستان با اشاره به تلاش برای تامین گوشت مرغ استان اظهار کرد: درتلاشیم بارفع موانع پیش روبرای تأمین کمبود گوشت مرغ و کنترل قیمت مرغ در بازار استان،مشکلات تامین مرغ رابه حداقل ممکن برسانیم.

وی گفت: برای جبران کمبود مرغ در بازار استان، بخشی از محل تولیدات کشتارگاه های داخل استان و بخش اعظمی نیز از محل واردات گوشت مرغ کشتار روز و مرغ منجمد  از سایر استان‌ها، تامین و وارد بازار مصرف استان می شود.

اکبری افزود: خراسان جنوبی عمده تامین کننده کمبود گوشت مرغ بازار سیستان و بلوچستان است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی تصریح کرد: علاوه بر گوشت مرغ منجمد و مرغ کشتار روز ، ۶٠ تا ٧٠ درصد مرغ تولیدی مرغداری های سطح استان و به میزان قابل توجهی مرغ وارداتی از سایر استانها  بصورت زنده در بازار سطح استان بفروش می‌رسد که به تدریج با تولید و عرضه بیشتر کشتارگاه ها، مرغ کشتار روز و بهداشتی جایگزین مرغ زنده خواهدشد.

وی گفت: پیگیریهای مستمر سازمان جهاد کشاورزی استان برای افزایش ضریب خوداتکایی به گوشت مرغ با ایجاد مرغداری های جدید در حال انجام است.

به گزارش ایانا، مرغداری های موجود استان فقط ٣٠ درصد نیاز سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ را تامین می کنند و مابقی گوشت مرغ مورد نیاز استان از سایر استانها تامین می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید