Iranian Agriculture News Agency

جهاد کشاورزی استان:

خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستانی از مرز 20 هزار تن فراتر رفت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از آغازفصل برداشت تاکنون، افزون بر 20 هزار تن گندم مازاد بر نیاز به صورت تضمینی و با نرخ مصوب از کشاورزان استان خریداری شده است.

خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستانی از مرز 20 هزار تن فراتر رفت

امان ا...طوقی در گفت وگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران، اظهارکرد: از آغازخرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان 917 میلیارد ریال مطالبات گندم کاران پرداخت شده است.

وی افزود: در سال زراعی جاری 67 هزار و 810 هکتار از زمین های کشاورزی استان به زیرکشت ارقام مختلف گندم اختصاص داشته است وتا به امروز کار برداشت 80 درصد از اراضی زیرکشت این محصول به اتمام رسیده است.

طوقی افزود: 11 مرکز، کار خرید گندم مازاد بر مصرف گندمکاران استان را به عهده دارند و 112 دستگاه کمباین بومی و مهاجر در امر برداشت محصولات زراعی در سطح استان فعال هستند.

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را از قرار هر کیلوگرم پنج هزار تومان و گندم بذری را پنج هزار و 700 تومان اعلام کرد و افزود: همزمان کار خرید گندم بذری در استان آغاز و تاکنون یک هزار و 400 تن گندم بذری از کشاورزان استان خریداری شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید