Iranian Agriculture News Agency

رفع موانع تولید با همدلی و انسجام امکان پذیر است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع موانع تولید با همدلی و انسجام مدیران دستگاه‌های اجرایی و ایجاد ارتباط با مدیریت کشور امکان پذیر است.

رفع موانع تولید با همدلی و انسجام امکان پذیر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، فداحسین مالکی صبح امروز در جمع معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان اظهار کرد: رفع موانع تولید وظیفه همه ما است که با همدلی و انسجام مدیران دستگاه‌های اجرایی و ایجاد ارتباط با مدیریت کشور امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: قدرت در ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها است و از همه مسئولان استانی خواستاریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توان کارشناسی گام‌های اساسی بسوی توانمندسازی سیستان و بلوچستان بردارند.

مالکی با تاکید بر پیگیری مسایل بخش کشاورزی بصورت ویژه در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کشاورزی یکی از ظرفیت‌های مهم توسعه و اشتغال است که در عمران و آبادانی استان نقش بسزایی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: استان فرصت‌هاو استعدادهای ممتازی برای ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای تولید دارد.

محمد علی نیکبخت شرایط اقلیمی، تولید محصولات خارج از فصل، تولید میوه‌های گرمسیری، شیلات و صید و صیادی و پرورش میگو، تولید محصولات گلخانه‌ای، تولید خرما، دامپروری و تامین و تولید گوشت قرمز مورد نیاز کشور و بهره گیری از فرصت‌های مرزی را عمده‌ترین استعدادهای سیستان و بلوچستان برشمرد.

مجری طرح آبرسانی دشت سیستان با اشاره به افتتاح طرح عظیم انتقال آب با لوله به ۴۶هزار هکتار از اراضی دشت سیستان  اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی موجود بهره‌‌وری حداکثری از آب در منطقه  فقط از طریق همین طرح امان پذیر است که هدر رفت آب در بخش کشاورزی را به پایین سطح ممکن رسانده است.

نیکبخت  ارزش ریالی امروز طرح 46هزار هکتاری به اراضی کشاورزی دشت سیستان را بیش از ٢٠ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: عمده وظیفه طرح آبرسانی  دشت سیستان ،انتقال مداربسته آب تخصیصی چاه نیمه‌ها به مزارع کشاورزان است و تاکنون در سه مرحله بیش از ٢٧٠ میلیون مترمکعب آب از طریق همین طرح به مزارع تحت پوشش انتقال یافته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید