Iranian Agriculture News Agency

نیکبخت در گفتگو با ایانا:

آبگیری بیش از 56 هزار هکتاری اراضی کشاورزی دشت سیستان

مجری طرح 46هزار هکتاری انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی دشت سیستان گفت: 56 هزار و 700 هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت سیستان از محل طرح 46 هزار هکتاری شمال استان آبگیری شده است.

آبگیری بیش از 56 هزار هکتاری اراضی کشاورزی دشت سیستان

محمدعلی نیکبخت در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: در سال زراعی گذشته با رهاسازی 220 میلیون متر مکعب آب از طریق انهار سنتی41 هزار هکتار زیر کشت رفت اما در سال جاری در هفته اول دیماه 107 میلیون متر مکعب آب از محل طرح 46 هزار هکتاری رهاسازی که  56هزار و 700هکتار از اراضی کشاورزی سیستان زیرکشت رفته است و صرفه جویی113 میلیون مترمکعب آب را امسال دربر داشته است.

وی با اشاره به این که با اجرای تغییر الگوی کشت ارتقای بهره وری آب بیشترخواهد شد، افزود: تاکنون در دو مرحله آبیاری مزارع کشاورزی دشت سیستان واقع در شمال استان در پنج شهرستان حوزه سیستان170 میلیون مترمکعب آب در محل حوضچه های  پنج هکتاری تحویل کشاورزان شده است.

به گزارش ایانا، طرح انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی دشت سیستان در سفر فروردین ماه سال 93 رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به سیستان و بلوچستان تصویب و اعتبارات آن به دستورمقام معظم رهبری ازمنابع صندوق توسعه ملی تامین شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید