Iranian Agriculture News Agency

اولین صندوق منطقه‌ای حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در سیستان راه اندازی شد

صبح امروز با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، اولین صندوق منطقه‌ای حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در شمال سیستان و بلوچستان راه اندازی شد.

اولین صندوق منطقه‌ای حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در سیستان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، جانعلی بهزاد نسب در مراسم افتتاح این صندوق اظهارکرد: صندوق منطقه‌ای سیستان بر اساس ماده ١٢ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی با سرمایه اولیه بالغ بر ١١٠ میلیارد ریال و با مشارکت ۵١ درصدی بهره‌برداران شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز  و ۴٩ درصدی وزارت جهادکشاورزی در سیستان راه اندازی شد.

وی هدف اصلی صندوق‌ها را حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی برشمرد و افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و هدفمند از دیگر اهداف این صندوق هاست.

بهزاد نسب افزود: صندوق منطقه‌ای سیستان می‌تواند عمل منابع تجمیع نهاده‌های حمایتی به منظور توزیع صحیح، اصولی و اقتصادی برای حوزه‌های کشاورزی و اشتغال باشد.

وی تاکید کرد: ورود صندوق‌ها به عرصه بازرگانی باید مبتنی بر زنجیره‌ها و کشاورزی قراردادی باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در این نشست با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی استان گفت: استعداد کشاورزی استان در حوزه شیلات و آبزیان و دامپروری بی‌نظیر است و سیستان و بلوچستان می‌تواند گوشت مورد نیاز کشور را تامین کند.

محمد علی نیکبخت تاکید کرد: سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان به ١٠٠٠ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت و بزودی صندوق منطقه‌‌ای چابهار راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایانا، افتتاح صندوق منطقه‌ای حمایت از توسعه بخش کشاورزی سیستان در محل فرمانداری شهرستان زابل و با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرمانداران و مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌های حوزه سیستان و جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید