Iranian Agriculture News Agency

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از طرح 46 هزار هکتاری سیستان

در ادامه سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی و هیات همراه به سیستان و بلوچستان، روزگذشته طرح 46 هزار هکتاری انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی سیستان واقع در شمال استان مورد بازدید قرار گرفت.

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از طرح 46 هزار هکتاری سیستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، با وجود خشکسالی‌های چندین ساله وچالش‌های آبی سیستان آبیاری در مزارع این منطقه به شیوه سنتی انجام می‌شد که این موضوع هدر رفت آب را در برداشته، اما با اجرای طرح46 هزار هکتاری آب به  اراضی دشت سیستان با لوله، میزان تلفات آب تا سر مزارع کشاورزی تقریبا به صفر می‌رسد.

برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی، دهمرده نماینده  مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، نیکبخت رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیران و مجریان طرح‌های ستاد معاونت امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از طرح‌های پژوهشی، تولیدی و الگویی پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل واقع در حاشیه چاه نیمه‌ها شامل واحد ریشه‌دار کردن نهال زیتون، واحد روغن گیری زیتون، واحدهای گلخانه‌ای و پرورش گیاهان زینتی و آپارتمانی، کلکسیون گیاهان دارویی و معطر، کلکسیون انواع نخل خرما و سایر بخش‌های مربوط به نگهداری و اصلاح گاو اصیل سیستانی، گوسفند بلوچی و شترمرغ در شمال استان را بازدید کردند.

همچنین در ادامه بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی و هیات همراه به سیستان و بلوچستان صبح امروز مرکز قرنطینه گیاهی و مجتمع گلخانه‌ای شهرستان مرزی میرجاوه مورد بازدید قرار گرفت.

با توجه به اهمیت مرز میرجاوه در مبادلات تجاری و ترانزیت محصولات کشاورزی و نیاز به گسترش فضای اداری و استقرار نیروی بیشتر، با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور، نسبت به ساخت و تجهیز ساختمان جدید مرکز قرنطینه گیاهی شهرستان مرزی میرجاوه اقدام و این مرکز در ماه گذشته افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

با راه اندازی این مرکز نظارت بر صادرات، واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی به بیش از ۲ میلیون تن افزایش یافت و با توجه به فعالیت کلینیک قرنطینه‌ای در این مرز امکان ۲۴ ساعته کردن مرکز قرنطینه نیز وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید