Iranian Agriculture News Agency

کلنک احداث ۶٠ هکتار گلخانه جدید در سیستان وبلوچستان به زمین زده شد

در سومین روز از سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی به سیستان و بلوچستان، کلنک احداث 60 هکتار گلخانه جدید در استان سیستان و بلوچستان به زمین زده شد.

کلنک احداث ۶٠ هکتار گلخانه جدید در سیستان وبلوچستان به زمین زده شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در مراسم کلنگ زنی فاز دوم مجتمع گلخانه‌ای دوربن شهرستان خاش که با حضور معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی و هیات همراه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار و امام جمعه شهرستان خاش و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی  برگزار شد، اظهارکرد: فاز اول مجتمع گلخانه‌ای دوربن شهرستان خاش در سال ١٣٨٣ با ایجاد ٢۵ گلخانه ٣هزار و ٢۴٠ متر مربعی در سطح ٨ هکتار راه اندازی شده است.

امان الله طوقی افزود: فاز دوم این مجتمع شامل تسطیح، احداث جاده، برقرسانی، استخر ذخیره آب و حفر چاه ٧ هزارو ۴٠٠ میلیون ریال هزینه شده و برای احداث ٨ هکتار فضای گلخانه‌ای جدید آماده واگذاری به متقاضیان است.

به گزارش ایانا، کلنک احداث فاز دوم این مجتمع گلخانه ای که امروز توسط معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در منطقه دوربن شهرستان خاش به زمین زده شد به نمایندگی از چهار مجتمع گلخانه‌ای شهرستان‌های راسک، نیکشهر، میرجاوه و خاش در سطح ۶٠ هکتار است.

در حال حاضر سیستان و بلوچستان دارای 300هکتار گلخانه با تولید سالیانه بیش از 45 هزار تن محصول که 60 درصد تولیدات گلخانه‌ای استان گوجه فرنگی و 40 درصد دیگر محصول خیار، بادمجان، فلفل دلمه و سبزیجات برگی است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید