Iranian Agriculture News Agency

همزمان با اولین روز از دهه مبارک فجر؛

ساختمان جدید مرکز قرنطینه گیاهی شهرستان مرزی میرجاوه افتتاح شد

همزمان با اولین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، پست قرنطینه گیاهی میرجاوه با هدف پیشگیری از ورود آفات با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در نوار مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شد.

ساختمان جدید مرکز قرنطینه گیاهی شهرستان مرزی میرجاوه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، مشاور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در مراسم افتتاح مرکز قرنطینه گیاهی میرجاوه، این مرکز را از فعال‌ترین مراکز قرنطینه‌ای کشور برشمرد و افزود: ١٨ درصد صادرات محصولات کشاورزی از لحاظ وزنی در حدود ٧٠٠ هزار تن از این منطقه انجام می‌شود.

کیخسرو چنگلوایی با اشاره به اینکه سازمان حفظ نباتات کشور پشتیبانی لازم را از این مرکز خواهد داشت اظهار کرد: بزودی ظرفیت این مرکز به ٢ میلیون تن افزایش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان هم در مراسم افتتاح این مرکز گفت: ساختمان مرکز قرنطینه گیاهی شهرستان مرزی میرجاوه با اعتباری بالغ بر ١۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۰۰۰متر مربع در دو طبقه احداث شده است.

امان الله طوقی افزود: باتوجه به اهمیت مرز میرجاوه در مبادلات تجاری و ترانزیت محصولات کشاورزی و نیاز به گسترش فضای اداری و استقرار نیروی بیشتر، با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور ساخت ساختمان جدید مرکز قرنطینه گیاهی شهرستان مرزی میرجاوه در دستور کار این مدیریت قرار گرفت.

وی افزود: با راه‌اندازی این مرکز نظارت بر صادرات، واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی به بیش از ٢ میلیون تن افزایش خواهد یافت و با توجه به فعالیت کلینیک قرنطینه‌ای در این مرز امکان فعال شدن بصورت شبانه روزی است.

طوقی افزود: از ابتدای امسال تاکنون نظارت بر واردات، صادرات و ترانزیت ١٩١ هزار تن انواع محصولات کشاورزی توسط مرکز قرنطینه گیاهی میرجاوه انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید