Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی سیستان و بلوچستان در گفتگو با ایانا:

واگذاری ١٧۴ هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان برای اجرای طرح‌های کشاورزی

مدیر امور اراضی سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری 174 هکتار از اراضی استان برای اجرای 41 طرح بخش کشاورزی و غیرکشاورزی واگذار شده است.

واگذاری ١٧۴ هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان برای اجرای طرح‌های کشاورزی

حبیب رستمی در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان با گرامیداشت سالروز تاسیس امور اراضی اظهار کرد: این میزان اراضی واگذار شده شامل طرح‌های زراعت، گلخانه، مرغداری، دامداری، کوره آجرپزی و شستشوی شن و ماسه در استان بوده است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۵ وظیفه ستادی و ١۶ وظیفه شهرستانی بر عهده این تشکیلات بوده که وجود بیش از ۴٢٠ هزار هکتار اراضی کشاورزی در گستره ١٨ و نیم میلیون هکتار وسعت استان، بیش از ٨٠ هزار پرونده اصلاحات ارضی در منطقه سیستان و ٢٠ هزار پرونده اصلاحات ارضی در منطقه ایرانشهر و بمپور و بیش از ١٠ هزار پرونده واگذاری در سایر بخش‌ها و درخواست‌های متعدد واصله برای واگذاری اراضی، بخشی از ماموریت‌های مدیریت امور اراضی است.

رستمی برخورد با ٣٢ متخلف ساخت و ساز غیر مجاز و آزاد سازی ۵٠ هزارو ٧١٢ متر مربع از اراضی کشاورزی، صدور٣٣ مجوز طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی در قالب تبصره یک و ۴ ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی وباغی به مساحت بیش از ٣٣ هکتار، رفع تداخل ٢۶ پلاک به مساحت حدود یک هزار هکتار و رسیدگی به سه هزار درخواست واگذاری طرح‌های کشاورزی را از دیگر اقدامات مدیریت اموراراضی استان سیستان و بلوچستان درسال جاری برشمرد.

همچنین طی مراسمی، ظهر امروز بمناسبت سالروز تاسیس امور اراضی در محل سازمان جهادکشاورزی استان و با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه ومعاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان از مدیر و کارکنان امور اراضی استان با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید