Iranian Agriculture News Agency

دامپزشکی سیستان و بلوچستان نسبت به شیوع آنفلونزای فوق حادپرندگان هشدار داد

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اظهار این که تاکنون گزارشی از بیماری طیور در استان مشاهده نشده است، درعین حال درخصوص شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان هشدار داد.

دامپزشکی سیستان و بلوچستان نسبت به شیوع آنفلونزای فوق حادپرندگان هشدار داد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، مهدی حسینی با اشاره به شیوع  آنفلونزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی، نسبت به این بیماری جهت پیشگیری هشدارداد.

وی از پرندگان مهاجر به عنوان ناقلان اصلی بیماری آنفلونزا نام برد و تاکید کرد: این پرندگان در صورت تماس مستقیم و غیرمستقیم می‌توانند طیور منطقه را آلوده کنند.

وی از روستائیان استان خواست تا طیور خانگی خود را در مکانی محصور شده و مسقف نگهداری و از رها کردن طیور در باغ‌ها و مزارع خودداری کنند.

حسینی از پرورش دهندگان طیور صنعتی در استان خواست تا ضوابط و مقررات بهداشتی قرنطینه‌ای در واحدهای خود را با شدت و حدت بیشتر رعایت کنند و به توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی استان توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان همچنین از مردم استان درخواست کرد: از خرید مرغ زنده و کشتار آن در معابر عمومی و منازل خودداری و گوشت مرغ خود را از مراکز عرضه مجاز تحت نظر دامپزشکی تهیه کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید