Iranian Agriculture News Agency

"جهانگیری" در جلسه اقتصاد مقاومتی در زابل تاکید کرد:

عبور از تحریم‌ها با اجرای درست طرح‌های اقتصاد مقاومتی

جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی، استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین محلی در شهرستان زابل برگزار شد.

عبور از تحریم‌ها با اجرای درست طرح‌های اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، اسحاق جهانگیری در این نشست هدف از حضور در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان را رسیدگی به مشکلات مردم و دیده شدن ظرفیت‌ها خصوصا سواحل مکران عنوان کرد.

وی با بیان دستوالعمل مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از مهمترین کارهای که دولت از ماه‌های اول شروع بکار خود در اختیار گرفت و سرمایه بزرگی شد، برای عبور دادن کشور از بحران‌های که بوجود آمد، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود که کشور دچار بحران نشود.

جهانگیری با اشاره به اینکه کشور از ابتدای انقلاب در تحریم بوده است، گفت: یکی از کارهای که توانستیم تحریم‌ها را پشت سربگذاریم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود که توانستیم در بحث گندم که دشمن فکر می‌کرد، ما توانایی تولید در این زمینه را نداریم اما طی سال‌های 94 و 95 در بحث تولید گندم بر اساس همین سیاست‌ها، وزارت جهاد کشاورزی به عنوان یک طرح اقتصاد مقاومتی تعریف شد، کشاورزان آمدند به صحنه تولید کردند و کشور از واردات گندم بی‌نیاز شد و به خودکفایی رسید.

وی از همه مدیران برای رسیدن به توسعه پایدار در استان پهناور سیستان و بلوچستان خواست تا با تلاش خود و نیروی محرک بخش خصوصی زمینه را برای عمران و آبادانی استان و آیندگان تضمین کنند.

جهانگیری طرح 46 هزار هکتاری انتقال آب با لوله به اراضی دشت سیستان را مهم توصیف کرد و گفت: این طرح که برای رونق کشاورزی در منطقه اجرا شده کامی جهت عمران و آبادانی بخش کشاورزی و ماندگاری و دلگرمی مردم منطقه و رهایی از خشکسالی‌های در این خطه از میهن اسلامی است که با عنایت مقام معظم رهبری و دولت در منطقه محقق شد.

جهانگیری نقش نظام بهره‌برداری برای طرح 46 هزار هکتاری سیستان را مهم دانست و افزود: نظام بهره‌برداری درست توسعه پایدار درمنطقه را به دنبال دارد و در این زمینه مسئولین باید همکاری لازم را داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور با تشکر از همه دست اندرکاران اقتصاد مقاومتی در استان گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار زیادی خصوصا در بحث نیروی انسانی، مرزهای خشکی  و دریا و همسایگی با دو کشور مهم شرقی دارد و ما از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان نهایت استفاده را ببریم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید