Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در گفتگو با ایانا:

بی‌توجهی به نکات ایمنی منجر به سوختن سه لنج دربندر کنارک شد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های فراساحلی) گفت: طبق گزارشات اولیه آتش سوزی سه شناور لنج صیادی در بندر کنارک واقع درجنوب استان، متاسفانه عدم رعایت الزامات ایمنی منجر به حوادث غیرقابل جبرانی درحوزه دریایی بندر کنارک شد.

بی‌توجهی به نکات ایمنی منجر به سوختن سه لنج دربندر کنارک شد

محمد شهلی‌بر در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: علیرغم تذکر چند روز قبل به صاحب لنج در حال تعمیر به رعایت نکات ایمنی متاسفانه اقدام به تعمیر لنج بدون رعایت نکات ایمنی می‌کند که طبق گزارشات اولیه منجر به آتش سوزی می‌شود و با توجه به طوفانی بودن و باد شدید در منطقه سرایت به دولنج مستقر در بندر کنارک می‌شود.

وی افزود: در همان ساعات اولیه آتش سوزی با اقدام خوب و همکاری تیم‌های آتش نشانی شهرداری، نیروی هوایی و دریایی کنارک، اداره کل بنادر و دریانوردی، منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار و اداره کل شیلات استان آتش مهار شد و مانع از سرایت آتش به یکصد لنج و 7 تانکر سوخت مستقر در بندر کنارک شد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به این که این آتش‌سوزی خسارت جانی در بر نداشت، گفت: در مجموع 30 میلیارد تومان خسارت به صاحبان شناورها وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه رعایت ایمنی در بستر دریا و اسکله‌های پهلوگیری مهمترین و اساسی‌ترین مرحله در یک فعالیت دریایی است، اظهارکرد: برای تعمیرات و کار در تمام قسمت‌های شناورها، ایمنی از اولویت اول برخوردار است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید