Iranian Agriculture News Agency

تامین اعتباربرای نگهداری از طرح 46 هزارهکتاری سیستان در اولویت مجلس

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح آبیاری با لوله به اراضی کشاورزی دشت سیستان یکی از نمادهای اقتصاد مقاومتی است و با تکیه بر دانش و تجهیزات داخلی کشور که تا آذرماه امسال کل طرح آماده بهره برداری است.

تامین اعتباربرای نگهداری از طرح 46 هزارهکتاری سیستان در اولویت مجلس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، محمدجواد عسکری در حاشیه سفر به شمال سیستان و بلوچستان و بازدید از طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان درجمع خبرنگاران با اشاره به تامین اعتبار ویژه برای نگهداری از طرح 46هزار هکتاری دشت سیستان اظهارکرد: این طرح در بیش از 200هزار هکتار اراضی دشت سیستان مورد توجه قرار گرفته که 46هزار هکتار آن در دل اراضی کشاورزی است.

وی گفت: در نظر است بعد از اتمام طرح 46هزار هکتاری دشت سیستان، یک دستگاه متولی با اعتبار ویژه برای نظارت و نگهداری پیش بینی تا ادامه کاراین طرح عظیم با قوت پیگیری شود.

عسکری تامین نهاده های دامی را یکی از چالش های حوزه امنیت غذایی کشور اعلام کرد و افزود: ما باید نهایت بهره وری از ظرفیت‌ها و فضاهای مناسب داخلی داشته باشیم که دراین زمینه دشت سیستان به دلیل ظرفیت‌های آبی و خاک حاصلخیز فرصت ارزشمندی را فراهم کرده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پیشرفت فیزیکی طرح 46هزار هکتاری دشت سیستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با گذر از شیوه های سنتی کشت به سوی کشت های الگویی اقتصادی کم آب بر و با حرکت های ترویجی و استفاده ازسامانه های نوین آبیاری عملکرد تولید در هر هکتار را به پنج تن برسانیم.

وی استانهای سیستان و بلوچستان، ایلام و خوزستان را دارای ظرفیت های خوبی در جهت تامین نهاده های بخش کشاورزی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: طرح46 هزار هکتاری دشت سیستان برای ایجاد اشتغال و ارتقای تولید در منطقه را حرکتی بسیار ارزشمند دانست و از تلاش گسترده دست اندرکاران این طرح بزرگ قدردانی کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید