Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

مثلث تعامل برای ارتقای تولید در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان شکل گرفت

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درنشست شب گذشته در جمع دست اندرکاران بخش کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در زاهدان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه ای که در مرکز تحقیقات سیستان به امضا رسید، مدل جدیدی از تعامل کشاورز، تعاون روستایی و شرکت دانش بنیان برای ارتقای تولید در بخش کشاورزی شکل گرفت.

مثلث تعامل برای ارتقای تولید در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان شکل گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، کامبیز بازرگان در این نشست، اظهار کرد: دراین مدل، تعاون روستایی به عنوان تامین کننده نهاده تولید را در اختیار بهره بردار قرار داده و شرکت دانش بنیان نیز استفاده و کاربرد بموقع و کافی آن را کنترل می‌کند به نحوی که منجر به ارتقای تولید شود، کشاورز نیز تعهد می‌نماید که پس از برداشت محصول، هزینه‌های نهاده ها را پرداخت نماید.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور تصریح کرد: با اجرای این مدل می‌توان تضمین کرد که در اراضی زیر کشت گندم، عملکرد از ٣ تن در هکتار حداقل به ۵ تن در هکتار ارتقاء یابد.

وی افزود: تلاش برای ارتقای تولید و تعیین مدل موفق در تولید، نیازمند ارتباط مستمر و مداوم چرخ دنده‌های تولید یعنی تحقیقات، آموزش، ترویج و بخش اجرا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بازدید از نحوه آبدهی حوضچه‌های پنج شهرستان شمالی استان به کشاورزان سیستانی، از تلاش همه جانبه مجریان طرح انتقال آب با لوله به دشت سیستان برای تحویل به موقع آب در سر مزارع کشاورزان تقدیر کرد.

به گزارش ایانا، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رئیس موسسه آموزش ترویج کشاورزی به همراه معاونین و مدیران مراکز تحقیقات استان ضمن بازدید از طرح 46 هزار هکتاری انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی دشت سیستان و کارگاه آموزشی طرح یاوران تولید در منطقه هیرمند، باتعدادی از کشاورزان منطقه در رابطه با ارتقای تولید و نوع کشت به گفتگو پرداختند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید