Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا مطرح شد:

طرح 46هزار هکتاری دشت سیستان آماده بهره برداری است

قائم مقام مجری طرح آبرسانی دشت سیستان از بهره برداری طرح 46هزار هکتاری دشت سیستان در دی‌ماه امسال خبرداد و گفت: طرح انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی دشت سیستان مراحل نهایی را طی می‌کند.

طرح 46هزار هکتاری دشت سیستان آماده بهره برداری است

فریدون اشرفی در گفتگو باخبرنگار ایانا در استان سیستان وبلوچستان اظهارکرد: از اواخر شهریور ماه امسال تاکنون طبق برنامه، کار آبدهی به ٢٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پنج شهرستان حوزه سیستان از محل طرح آبرسانی ۴۶هزار هکتاری به اتمام رسیده و تا دهم آذرماه این سطح به ۴٣ هزار هکتار و تا ٢٠ آذرماه به ۴۵ هزار هکتار خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه هزار هکتار نهایی که مربوط به نیمروز ٣ است تا دهم دیماه اجرایی می‌شود، افزود: سهم آب هر بهره بردار در محل حوضچه‌های پنج هکتاری تحویل کشاورزان می‌شود.

اشرفی تصریح کرد: در ١۶ ناحیه عمرانی درشهرستان‌های شمالی استان، ١۴ هزار و ٢٠٠ حوضچه پنج هکتاری احداث شده که بزودی آبدهی همه این حوضچه‌ها آغاز خواهد شد.

قائم مقام مجری طرح آبرسانی دشت سیستان تاکیدکرد: تمامی عوامل اجرایی طرح با تلاش شبانه روزی درصدد رفع نواقص بوده تا در فصل کشت پاییزه، سهم آب بهره برداران را در اسرع وقت در محل مزارع تحویل کنند.

وی با توجه به محدودیت منابع آبی و هزینه های انجام شده جهت انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی از کشاورزان خواست با همکاری سازمان جهادکشاورزی، بسوی تغییر الگوی کشت و کشت اقتصادی خصوصا کشت های فشرده در فضای گلخانه‌ای حرکت کنند.

به گزارش ایانا، طرح46هزار هکتاری انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی دشت سیستان درسال93 در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به سیستان و بلوچستان مصوب و اعتبارات آن به دستور مقام معظم رهبری از منابع صندوق توسعه ملی تامین شد.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون درشمال استان سیستان وبلوچستان و همسایگی کشورافغانستان واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید