Iranian Agriculture News Agency

کشت پاییزه محصولات در 90هزار هکتار اراضی سیستان و بلوچستان آغاز شد

کشت پاییزه در سیستان و بلوچستان با محوریت کشت گندم،جو و کلزا در سطح 90هزار هکتار آغاز که بیشترین سطح مربوط به محصول گندم است.

کشت پاییزه محصولات در 90هزار هکتار اراضی سیستان و بلوچستان آغاز شد

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امسال 90 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت محصولات استراتژیک گندم، جو و دانه‌های روغنی خواهد رفت که درصورت رهاسازی آب در منطقه سیستان و باهوکلات و میزان بارندگی، سطح زیرکشت نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 هزار هکتارافزایش خواهدداشت.

امان ا...طوقی با اشاره به تامین و توزیع کود مورد نیاز کشاورزان استان گفت: تاکنون بیش از 70 هزار تن انواع کود مورد نیاز کشاورزان منطقه خرید و حمل شده است.

وی در زمینه توسعه کشت‌های قراردادی در استان سیستان و بلوچستان گفت: با انعقاد قراردادی با آستان قدس رضوی در سطح دو هزار هکتار به‌صورت مشارکتی منعقد شده است که به کشت محصولات تقاضامحور از جمله کلزا اختصاص دارد.

طوقی افزود: در این طرح بذر، کود و بیمه محصولات توسط آستان قدس رضوی تامین می‌شود و کشاورز وظیفه تامین نیروی انسانی، زمین و آب (کاشت، داشت و برداشت) موردنیاز را برعهده دارند.

این مقام مسئول کل تولیدات محصولات زراعی و باغی استان سیستان و بلوچستان را بالغ بر سه میلیون تن عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: ازاین میزان 2میلیون و590 هزارتن به تولیدمحصولات زراعی دراستان اختصاص دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید