Iranian Agriculture News Agency

29 میلیون لارو ماهی در آب های سیستان و بلوچستان رهاسازی شد

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان(آبهای داخلی)گفت:باتوجه به بارندگی های اواخرسال گذشته وپرآب شدن سدهاوآب بندهاوبه منظورماهی دارشدن استخرهای پرورش ماهی،کاررهاسازی بچه ماهیان گرم آبی درمنابع آبی استان انجام شده است.

29 میلیون لارو ماهی در آب های سیستان و بلوچستان رهاسازی شد

عیسی میرانی شاهرودی در گفت وگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان وبلوچستان اظهار کرد: رهاسازی بچه ماهیان در منابع آبی استان یکی از اولویت های مهم کاری این اداره کل است که منجر به تولید ماهی در این منابع آبی وتولیدپروتئین سفید و ایجاد درآمد و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی برای روستائیان می شود.

وی افزود: به منظور شرایط جوی مناسب پیش آمده در راستای تحقق جهش تولید، تاکنون 29 میلیون قطعه بچه ماهیان گرم آبی در 187 منابع آبی سطح استان رهاسازی شده است که با اجرای این طرح ضمن برداشت بیش از 20 هزار تن ماهی زمینه اشتغال 8 هزار و 100 نفر فراهم شده است.

شاهرودی گفت: آبزی پروری سیستان و بلوچستان به دلیل وجود ظرفیت های شیلاتی از قبیل دریاچه هامون، چاه نیمه ها، منابع مستعد آبزی پروری، رودخانه ها، چاه ها و هوتک ها تنوع آب وهوا، فرصت های ارزشمندی را برای توسعه وتنوع فعالیت های صیادی و آبزی پروری در استان فراهم کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید