Iranian Agriculture News Agency

افتتاح 16استخر پرورش ماهی در سیستان

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان (آب‌های داخلی) گفت: به مناسبت هفته دولت 16باب استخر پرورش ماهی با حضور نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و شماری از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در شهرستان زهک افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح 16استخر پرورش ماهی در سیستان

عیسی میرانی شاهرودی در گفت وگو با ایانا در استان سیستان وبلوچستان اظهار کرد: 16استخر پرورش ماهی به مساحت 2هکتار است که با بهره‌برداری از آنها 2میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی به ظرفیت تولید افزوده خواهدشد.

افتتاح 16استخر پرورش ماهی در سیستان

وی افزود: باتوجه به نیازجامعه امروز پرورش ماهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به‌طوری‌که با روش‌های پرورش در استخر علاوه بر اشتغال اهالی ساکن در منطقه، تولیدات ماهی چند برابر شده است.

شاهرودی گفت: امسال 60 میلیون قطعه لاروماهی گرمابی در این مرکز تولیدشده است که از این میزان 30 میلیون قطعه در منابع آبی استان و مابقی در استخرهای مرکز و بخش خصوصی جهت تولید بچه ماهی رهاسازی شده است.

به گزارش ایانا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان (آب‌های داخلی) مستقر در شهرستان زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های فراساحلی) مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آب‌های دریای عمان فعال است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید