Iranian Agriculture News Agency

نظارت مستمر بر روند تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: 164 کارشناس پهنه بر روند تولید محصولات کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان نظارت دارند.

نظارت مستمر بر روند تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان

بهزادشهرکی در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به حضور کارشناسان پهنه در کنار کشاورزان و نظارت کامل بر مزارع اظهار کرد: طرح پهنه‌بندی عرصه‌های کشاورزی با هدف ارائه خدمات کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها به بهره‌برداران و افزایش ضریب پوشش فعالیت‌های آموزشی و ترویجی به کشاورزان شکل گرفته و این طرح بخشی ازنظام نوین ترویج وزارت جهادکشاورزی است.

وی به تفکیک 10 هزارو208 روستای استان به 5 منطقه وتقسیم بندی آنهابین 164 کارشناس پهنه گفت: بر این اساس اطلاعات هر 62 روستا توسط یک کارشناس پهنه جمع‌آوری می‌شود.

شهرکی هدف از اجرای این طرح را تولید داده‌های دقیق و بهنگام به‌منظور ساماندهی و برنامه‌ریزی تولید و نظارت در روند تولید محصولات کشاورزی و سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی از طریق مشارکت فعال بهره‌برداران برشمرد.

وی افزود: با پایش داده‌های قابل اتکا کارشناسان مستقر در پهنه‌های تولیدی، می‌توان به شناسایی استعدادها، ظرفیت‌ها و مشکلات موجود در توسعه کشاورزی هر منطقه و تهیه بانک اطلاعات مزارع و کشاورزی اقدام کرد.

به گزارش ایانا، طرح نظام نوین ترویج کشاورزی ازسال 1395 در سطح کشور از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید