Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان مطرح کرد

افزایش راندمان آبیاری از 30 درصد به بالای 90 درصد

وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز از طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان بازدید کرد.

افزایش راندمان آبیاری از 30 درصد به بالای 90 درصد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به همراه قائم مقام وزیر در امور پروژه های زیربنایی آب وخاک، معاون آب وخاک، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانها، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، رئیس سازمان تحقیقات، رئیس سازمان حفظ نباتات، رئیس سازمان امور اراضی کشور، استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر مسئولان استانی به منظور بررسی نحوه اجرای طرح 46 هزارهکتاری انتقال آب با لوله به دشت سیستان وارد این منطقه شدند.

وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه با حضور در منطقه سیستان از اراضی آبگیری شده از طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان و ایستگاه‌های پمپاژ در پنج شهرستان شمال استان بازدید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت اجرای طرح انتقال آب به دشت سیستان به خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان گفت: سیستان وبلوچستان با محدودیت منابع آبی مواجه است و اجرای طرح 46 هزار هکتاری انتقال آب با لوله به دشت سیستان، افزایش بهره‌وری مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری از 30 درصد کنونی به بالای 90 درصد در بخش کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان با گستره 200 هزار هکتاری با تخصیص 400 میلیون مترمکعب آب از چاه‌نیمه‌ها آبیاری می‌شود.

به گزارش ایانا، طرح انتقال آب به دشت سیستان در پی سفر هئیت دولت در ابتدای سال 93 مصوب و با عنایت مقام معظم رهبری بخش اول اعتبار آن با رقم 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تخصیص و جهت اجرا به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو ابلاغ شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید