Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

برداشت خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کار برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع پیشین شهرستان سرباز در جنوب استان آغاز شد.

برداشت خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان آغاز شد

غلام حیدر زورقی در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به سطح زیرکشت 68 هزار و 140 هکتار گندم استان اظهارکرد: باتوجه به بارش های مناسب و اقدام های فنی صورت گرفته امیدواریم 200 هزار تن گندم در استان برداشت که نسبت به سال قبل ازرشدچشمگیری برخوردارخواهدبود.

وی گفت: در اواخر اسفند ماه هر سال کار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در مزارع کشاورزی این استان انجام می شده ولی در فصل زراعی جاری به دلیل تداوم بارندگی‌ها برداشت گندم با تاخیر از صبح امروز در منطقه پیشین شهرستان سرباز آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، تامین بذرهای اصلاح شده، توزیع انواع کود به اندازه کافی، مبارزه با بیماری‌ها و استفاده از روش‌های نوین آبیاری، رهاسازی آب از چاه نیمه‌ها و جاری شدن سیلاب در رودخانه هیرمند و بارش باران را از دیگر شاخص‌هایی عنوان کرد که باعث افزایش برداشت گندم در سیستان و بلوچستان شده است.

زورقی با اشاره به آمادگی 13 مرکز خرید گندم در استان افزود: پیش بینی می شود امسال با توجه به قیمت خرید تضمینی گندم از قرارهر کیلوگرم 2500 تومان، بیش از 68 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان خریداری و به سیلوها حمل شود.

وی گفت: امسال برای برداشت گندم 200 دستگاه کمباین آماده شده و کشاورزان منطقه از این بابت نگرانی نداشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید