Iranian Agriculture News Agency

شبانه‌روزی با ملخ صحرایی مبارزه می‌کنیم

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در موج سوم هجوم ملخ صحرایی ازمرزپاکستان به جنوب استان از اوایل آذرماه تاکنون درسطح 450 هکتار در شهرستان‌های چابهار، کنارک، سرباز و فنوج علیه این آفت مبارزه شده است.

شبانه‌روزی با ملخ صحرایی مبارزه می‌کنیم

غلام‌حیدر زورقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: باتوجه به جابه‌جایی مداوم ملخ صحرایی درروز از یک منطقه به منظقه دیگر، مبارزه شبانه روزی را در دستور کار قرار دادیم و در بدو ورود این آفت در نقاط مرزی مبارزه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ملخ صحرایی در شب‌ها تحرک کمتری دارند و مبارزه شبانه بهترین فرصت برای نابودی آنها است افزود: تاکنون در سطح 230 هکتار در شهرستان سرباز، 100 هکتارشهرستان کنارک، 100 هکتار شهرستان چابهار و 20 هکتار در شهرستان فنوج کار مبارزه با این آفت انجام شده است.

زورقی از همه بهره‌برداران بخش کشاورزی خواست در صورت مشاهده هرگونه دستجات ملخ مراتب را به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود اعلام کنند.

به گزارش ایانا‏، اولین گزارش هجوم دستجات ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان براساس هشدار فائو در اسفند ماه سال 97 بود و دومین و سومین موج هجوم ملخ صحرای در اردیبهشت و آبان ماه امسال صورت گرفت که تاکنون در سطح 212 هزار هکتار مبارزه علیه این آفت انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید