Iranian Agriculture News Agency

60 واحد قرنطینه دامی کار نظارت در مرزهای سیستان‌وبلوچستان را برعهده دارند

مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: به‌منظورساماندهی وانجام خدمات بهداشتی ازجمله پلاک کوبی، سمپاشی و معاینه بالینی 60 واحد قرنطینه دامی مستقر در شهرستان‌های مرزی استان بر ورود دام به کشور نظارت دارند.

60 واحد قرنطینه دامی کار نظارت در مرزهای سیستان‌وبلوچستان را برعهده دارند

مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان وبلوچستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 32 هزار راس گاو و گوساله، 10هزارنفرشتر و 22هزار راس گوسفند و بز خدمات بهداشتی را از مراکز قرنطینه‌ای مرزی دریافت و وارد استان شده اند.

وی با اشاره به اهمیت مراکز قرنطینه دامی در نوار مرزی افزود: هیچ سابقه بهداشتی از دام‌های آن‌سوی مرز وجود ندارد، بنابراین انجام خدمات کنترلی درطی دوره قرنطینه جهت کنترل ورود عوامل عفونی به کشور بسیار ضروری است.

حسینی گفت: دوره قرنطینه دام در مرز باتوجه به اینکه دام پرواری، کشتاری و مولد باشد بین 5 تا 17 روز است که پس از طی این دوره ها مجوز ورود به کشور را دریافت می کنند.

به گزارش ایانا، استان سیستان‌وبلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی، شرایط اقلیمی و قرار گرفتن در همسایگی دو کشور افغانستان و پاکستان ظرفیت و توانمندی زیادی در تامین گوشت مورد نیاز کشور را دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید