Iranian Agriculture News Agency

آغاز مبارزه با موج جدید ملخ صحرایی در سیستان‌وبلوچستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: براساس هشدارهای سازمان خوارباروکشاورزی ملل متحد (فائو) و بازدیدهای اکیپ‌های دیده‌بانی و رصد ملخ صحرایی، موج سوم ملخ صحرایی از کشور پاکستان و مرز پیشین وارد استان شد.

آغاز مبارزه با موج جدید ملخ صحرایی در سیستان‌وبلوچستان

غلام حیدرزورقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان وبلوچستان اظهار کرد: عملیات ردیابی و مقابله با ملخ صحرایی به‌طور مستمر در جنوب استان در حال انجام بوده و اقدامات لازم جهت مبارزه با این آفت از ساعات اولیه روز گذشته صورت گرفته است.

وی افزود: روز گذشته دسته‌های بزرگ ملخ صحرایی از کشور پاکستان و مرز پیشین واقع در جنوب استان وارد سیستان‌وبلوچستان شد.

زورقی از همه بهره‌برداران بخش کشاورزی خواست در صورت مشاهده هرگونه دسته‌های ملخ مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی اعلام کنند.

به گزارش ایانا، اولین ریزش ملخ صحرایی به سیستان‌وبلوچستان در اسفندماه سال گذشته صورت گرفت که با مبارزه در سطح 211هزار و 460هکتار از مراتع و اراضی استان همراه شد. مبارزه با این آفت در 100 هزار و 360 هکتار علیه ملخ پوره و در 111هزار و 100 هکتار علیه ملخ بالدار بود. همچنین در دومین موج ریزش ملخ در آبان‌ماه امسال در سطح 130هکتار مبارزه انجام گرفت. موج سوم هم از روز گذشته با ریزش دسته‌های بزرگ ملخ صحرایی آغاز شده که همزمان مبارزه با این آفت در جنوب استان نیز شروع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید