Iranian Agriculture News Agency

24 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان آبیاری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: همزمان با کشت پاییز امسال 24 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان از محل چاه‌نیمه‌ها آبیاری شد.

24 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان آبیاری شد

غلام‌حیدر زورقی درگفت‌وگو با خبرنگار ایانا در سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: براساس شورای برنامه‌ریزی وتوسعه استان مقرر شد آب بخش کشاورزی ازاوایل آذرماه امسال رهاسازی شود که براین اساس 120میلیون مترمکعب آب ازسهم تخصیصی بخش کشاورزی و 30 میلیون مترمکعب ازمحل تخصیص آب منطقه ای استان درمجموع 150میلیون مترمکعب به‌منظور توزیع در اراضی شهرستان‌های منطقه سیستان از طریق کانال‌ها و انهار سنتی در اختیار سازمان آب منطقه‌ای قرارگرفت تا با رهاسازی تدریجی به دشت سیستان، کشاورزی این منطقه احیا شود.

وی از کشاورزان منطقه سیستان خواست زمین‌هایی را زیر کشت ببرند که در محدوده طرح انتقال آب با لوله است تا امکان تامین آب بعدی برای کشاورزان میسر باشد.

زورقی اظهار امیدواری کرد طی روزهای آینده رها سازی آب به اراضی کشاورزی به 40 هزار هکتار برسد .

به گزارش ایانا، درسیستان چهار چاه‌نیمه وجود دارد که به‌صورت گودال‌های طبیعی بزرگی هستند و آب مازاد رودخانه هیرمند توسط کانالی به آنها هدایت می‌شود. گنجایش این چهار مخزن چاه‌نیمه‌، یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب آب است که در زمان جاری شدن سیل آبگیری می‌شود و پس از قطع آب رودخانه هیرمند مورد استفاده آب شرب وقسمتی از آب کشاورزی سیستان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید