Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌‌وبلوچستان در سومین همایش گرامیداشت روز جهانی خاک:

خاک سیستان‌وبلوچستان از نظر مواد آلی در شرایط مناسب نیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌‌وبلوچستان گفت: خاک سیستان‌وبلوچستان از نظر مواد آلی در شرایط مناسب نیست و ما متولیان بخش کشاورزی باید به دنبال اقداماتی باشیم تا در افزایش خاک مناسب و حفظ مواد آلی آن موثر باشیم.

خاک سیستان‌وبلوچستان از نظر مواد آلی در شرایط مناسب نیست

به گزارش خبرنگار ایانا در سیستان‌وبلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌‌وبلوچستان در همایش بزرگداشت روز جهانی خاک گفت: این همایش فرصتی است که به اهمیت خاک به‌عنوان بستر اصلی تولیدات کشاورزی و موادغذایی، زیستگاه اصلی گیاهان و جانوران و پالایشگاه زیست‌محیطی بیشتر توجه شود.

غلام‌حیدر زورقی با بیان اینکه خاک سیستان‌وبلوچستان از نظر مواد آلی در شرایط مناسب نیست، افزود: ما متولیان بخش کشاورزی باید به دنبال اقداماتی باشیم تا در افزایش خاک مناسب و حفظ مواد آلی آن موثر باشیم.

او از کارشناسان خاک خواست تا نتایج تحقیقات علمی خود را در اختیار کشاورزان قرار دهند تا با افزایش دانش بهره‌برداران، توسعه علمی بخش کشاورزی و کنترل حفاظت از خاک و حاصلخیزی آن نهادینه شود.

این همایش با حضور رئیس گروه حفاظت خاک دفتر امور خاک وزارت جهادکشاورزی، معاونین و مدیران ستادی سازمان جهادکشاورزی، روسای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات، اعضای شورای آب کشاورزی و منابع طبیعی و جمعی از کارشناسان آب‌وخاک استان در محل مرکز آموزش شهید خیابانیان سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

در پایان این مراسم مقالات علمی درخصوص اهمیت خاک و جلوگیری از آلودگی خاک توسط کارشناسان ارائه و از آنان تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید