Iranian Agriculture News Agency

زورقی خبر داد:

طرح 46 هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان با 97 درصد پیشرفت فیزیکی عدالت در توزیع آب مطمئن برای کشاورزان منطقه را فراهم می کند.

طرح 46 هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

غلام حیدر زورقی در گفتگو با خبرنگار ایانا در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این پروژه از گستره 200 هزار هکتاری دشت سیستان را با تخصیص 400 میلیون متر مکعب آب از چاه نیمه ها آبیاری خواهد کرد.

وی عمده ویژگی این طرح عظیم را برنامه ریزی مدون برای انتقال آب مطمئن تا مزرعه و گیاه بر شمرد و افزود: تغییر الگوی کشت یکی از مهمترین سندهای است که می تواند موجب افزایش بهره وری عوامل تولید در بخش کشاورزی شود و در این زمینه 37 گونه گیاه سازگار در منطقه سیستان به کشاورزان معرفی شده است.

وی تغییرالگوی کشت، آبیاری تحت فشار و کشت های گلخانه ای را از راهکارهای دانست که منجر به بهره وری استفاده از آب در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان می شود.

به گزارش ایانا طرح انتقال آب به دشت سیستان در پی سفر هئیت دولت در ابتدای سال 93 مصوب و با عنایت مقام معظم رهبری بخش اول اعتبار آن با رقم 500 میلیون دلار تخصیص وجهت اجرا به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو ابلاغ گردید. این طرح با هدف استفاده حداکثری از حداقل آب و تخصیص آب مطمئن به کشاورزان منطقه باتوجه به خشکسالی های چندین ساله در منطقه سیستان احداث شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید